Gå til innhold

Government bak 9/11?

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til gjengjeld litt mer rasjonelle konspirasjonsteorier og noe det faktisk var hold i.

Det er jo din høyst subjektive oppfatning.

Den er ihvertfall nærmest virkeligheten.

Da regner jeg med at du har inngående kjennskap til bevisene rundt både Watergate- og Contraskandalene i tillegg til

9/11 og har sammenlignet disse siden du er så bastant?

Få høre; hvorfor er disse påstandene om Bush-administrasjonen mer far-fetched enn de påstandene som ble lagt frem i de to andre sakene?

Lenke til kommentar
Konspirasjonsteorier er i tiden. Det som en gang var forbeholdt små, merkelige miljøer, gjerne på aller ytterste høyre eller venstre fløy eller fundamentalistiske religiøse grupper, er i dag blitt mainstream.

Og godt er det!

Er det noe det virkelig finnes nok av her i verden så er det mennesker som ukritisk sluker alt myndighetene forteller dem.

Og de konspirasjonsteoriene det ikke er noe hold i i dør jo som regel ut etterhvert, eller blir en slags hobby for helt spesielt interesserte.

Lenke til kommentar

Dør ut? Lol. Nettet flommer over av nettsteder og videoer som skal bevise at Bush-administrasjonen selv sto bak terrorangrepene 11. september, at Illuminati styrer verden eller at svineinfluensavaksinen er et komplott mot folkehelsa.

Jødene er tilbake som syndebukk. Etter at Europa så hva som skjedde sist gang dette var gangbart, har det vært litt pinlig å spre jødehat. Men nå har trenden snudd. Konspirasjonsteoretiske nettsteder og miljøer som tidligere til nød ville stilt noen spørsmål om ”sionister”, lefler i dag åpenlyst med antisemittisme.

Det er smakløst, og det er farlig. Historien har lært oss det. Men som så ofte i historien kan det muligens være slik at noe av det beste man kan gjøre med disse forestillingene er å le av dem. Ikke fordi de er så morsomme, men fordi de er så latterlige.

Endret av Marxisten
Lenke til kommentar

Alt er mulig, men det handler om å bruke fornuften, og ikke tro på ting bare fordi det virker spennende.

Når du flyr et stort passasjerfly fullastet med drivstoff rett inn i en bygning, er det ikke så bra for bygningen. De fleste av oss skjønner det, og derfor trodde vel amerikanske myndigheter det ikke var så nødvendig å bruke masse tid på å forklare grunnleggende arkitektoniske realiteter rett etter et forferdelig terrorangrep.

Men myndighetene hadde de ikke tatt høyde for sannhetssøkerne. Brave sjeler som stiller spørsmålstegn ved all informasjon – muligens bortsett fra den man finner på merkelige nettsider eller YouTube-videoer med monotone fortellerstemmer.

Vi snakker om The 9/11 truth movement, eller ”trutherne” som de også kalles. De mener gjerne at terrorangrepet var en bløff, iscenesatt av Bush-regjeringen for å kunne starte en krig mot terror.

De påstår også at verdens maktelite ikke er mennesker. De bare ser slik ut. I virkeligheten er de blandet opp med DNA fra en intergalaktisk, reptillignende rase og kan skifte ham. Når verdens mektigste mennesker samles gidder de ikke å holde masken lenger. I stedet ser de ut som det de egentlig er: Krokodiller fra rommet.

Alle med vettet i behold skjønner at dette er fantasier. Kun conspiracy nuts tror på slikt.

Endret av Marxisten
Lenke til kommentar

Tja, de har jo motiv og mulighet så.

Er forøvrig enig i at den såkalte sannhetsbevegelsen er kontrollert, det har den alltid vært, forsøk på å fragmentere den har pågått i lang tid, vi har f.eks klovner som promoterer "no plane" teorien, de som promoterer den har selvsagt en agenda bak og den agenaden er å få hele bevegelsen til å se ut som amatører.

Lenke til kommentar

Lol, trutherne hater myndighetene, men særlig hater de ”Fake-trutherne”. Fake-trutherne er folk som mener nesten det samme som trutheren, men med en vri han ikke selv tror på. Og med paranoid logikk må Fake-trutherne nesten være desinformasjonsagenter fra myndighetene, sendt ut for å diskreditere de egentlige sannhetssøkerne.

Lenke til kommentar

Det kan du ha rett i. Når folk ser at de som kritiserer myndighetene er noen forbanna gærninger, tenker de "Det er jo bare konspirasjonsteoretikere som er kritisk til myndighetene. Jeg skal vise at jeg ikke er en av dem! Jeg har tiltro til myndighetene! Jeg skal stemme sosialdemokratisk, om ikke annet bare for å irritere han her."

14922d1203442021-obama-illegals-share-same-message-n522306244_197290_3718.jpg

Lenke til kommentar
Nei. Jeg går ikke rundt og tror. Jeg undersøker sakene selv, og trekker mine egne konklusjoner basert på fakta. Jeg har ennå ikke sett noe som beviser at Bush sto bak, og heller ikke at Osama sto bak..

Det har du helt sikkert rett i (altså at du ikke har sett noe som beviser hverken det ene eller det andre), men jeg heller mot at Osamas innrømmelse/skryt av å stå bak det, gir ham et hestehodes forsprang.

Lenke til kommentar
Konspirasjonsteoretiske nettsteder og miljøer som tidligere til nød ville stilt noen spørsmål om ”sionister”, lefler i dag åpenlyst med antisemittisme.

Konspirasjonteroretikerne blir brukt som "nyttige idioter" for folk men en religiøs/politisk agenda.

Det medfører riktighet. All den tid det er snakk om konspirasjonsteorier, som ikke blir tilstrekkelig bevist, er og blir de teorier. Politiet har også teorier om hvem som har begått en kriminell handling, men det forblir teorier til det er opplest og vedtatt at teorien er tilstrekkelig bevist. I de tilfellene politiet begår feil/utarbeider en uriktig teori, blir det også brukt av dem hvis agenda tilsier at de kan ha nytte av å bruke dette som propaganda. Det er altså ikke noe eksklusivt fenomen for KONSPIRASJONSteoretikere, alle som fremlegger en teori står i fare for å gå på den samme smellen.

Endret av Jurist
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...