kelmesport Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg får denne feilmeldingen når jeg kjører memtest86: "The system memory manager (emm386) has detected an error caused by a fault in one of the device drivers or programs loaded in the system..... Advanced technical info: Exception 6(invalid Opcode) DS=02cb ES=0000 EAX=2007BB09 osv osv osv" Hva betyr dette? Jeg har skiftet mellom flere ram-brikker, men får den samme feilen. Er det oppstartsminnet i CPU`n det er noe galt med? I praksiss er pc`n veldig ustabil, og kan restarte seg "hvor" og når som helst. PSU er stabil, ram-brikkene er testet ok, temp. på alle komponenter er ok, dvd-brenner er testet ok, skjermkort testet ok + oppdatert BIOS + drivere/chipset/kontrollere. Hjelp Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Kan det være hovedkortet som er gåent? Eller cpu for den saks skyld. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Kan vel kanskje også være memcontroller, hvis det er snakk om a64? Endret 25. januar 2006 av Sink Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Nå har jeg kjørt prime95 i over 36t, men det er fortsatt ingen feil å påvise(se bildet). Det spørs om det er hovedkortet allikevel da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå