Forumforumforum Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Når en vare er ment å vare lenger enn 2 år, er det 4 års reklamasjonsrett på den.. PSU'n min har gått til skauen.. Vil jeg da få reklamasjon på denne da det er ca. 2 år siden den ble kjøpt ? Lenke til kommentar
50z Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Når en vare er ment å vare lenger enn 2 år, er det 4 års reklamasjonsrett på den.. PSU'n min har gått til skauen.. Vil jeg da få reklamasjon på denne da det er ca. 2 år siden den ble kjøpt ? 5493201[/snapback] det er garantert 5 års reklamasjonsrett på den. Forutsatt normal bruk da. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Juni (eller juli) 2001 ble det vedtatt at _alle_ produkter skal ha 2 års garanti og 5 års reklamasjon. Det vil da si at du skal kunne reklamere på dette, men er ikke 100% sjangse for at du får det på reklamasjon da. Alt etter hva som har røkte og hvordan din bruk er. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) 2 års garanti? Tror du må lese forbrukerkjøpslovene om igjen gitt.. Det er 5 års reklamasjonsrett på en PSU, den er tross alt ment å vare iallefall så lenge. Loven gir ALDRI garanti, det er noe som produsenten må gi, og en garanti må alltid gi samme eller bedre vilkår som reklamasjonsretten gir. Endret 25. januar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Fikk beskjed av microplex at jeg kunne sende inn innen det hadde gått 2 år :O men uansett, var en kompis som jeg bestilte sammen med sin konto det var med, og han har ny hotmail :/ så får nok sitte å se på psu'n ødelagt.. heller bestille ny.. har i hvertfall vært en god psu <3 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 2 år? hadde jeg ikke godtatt. Typisk MTF (Mean time between failure) er vel i området rundt 50000 timer? det er 5 år kontinuerlig drift... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 ....og det er innenfor 2 år skal vi selvsagt kikke på denfor deg :-) Kopiert fra mailen... men som sagt får jeg ikke byttet den pga brukerkontoen til en kompis.. (OT: jeg sendte mail 23:10 i går kveld..veit dere når jeg fikk svar ? 23:16 ;D ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå