genetex Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Heisann folkens! Nå skal vi ha et stort prosjekt på skolen (til sommeren omtrent) og jeg har valgt å bygge meg et kabinett til dataen min! Jeg vet at her inne er det folk med tips til hvordan det skal se ut, hva det kan bli lget av osv. Vi kan begynne litt "enktelt" : - Jeg går på grunnkurs elektro, så utstyr har vi en masse av. Jeg kan få bestillt omtrent alt gjennom skolen, så det går også bra. Jeg kan legge litt penger i dette, siden de andre lager for eksempel forsterkere og sub og lignende til over 2000kr. Rundt 1500kr er vel en bra max pris? En liten ide som jeg har selv er jo ett "kube" kabinett, lakkert i svart, og vifter og slikt er med blått neon (selvfølgelig vil jeg lage ett slikt utrolig kabinett som snekker`n har laget, men dette vil vere umulig, som dere sikkert kan forstå godt). For det andre, siden jeg går på elektro er det jo sikkert stili med ting og tang som jeg kunne har laget der å brukt på kabinettet, men hva, ja det må dere hjelpe meg med! En selvlaget viftestyring kanskje? Det første dere kan hjelpe meg med er jo å si hvordan det skal se ut, kanskje dere har sett noen stilige hjemmelagde kabinetter på internet eller noe som dere kunne tipse meg om? Eller kanskje har en ide i hodet allerede? Hvilket material osv jeg må bruke kan dere også gjerne hjelpe meg med, for eksempel, har jeg tenkt at om jeg bygger et kube-kabinett, kanskje lage det i tre, for å så lege aliminium eller lignende (stål-lignende saker, her ser dere hvor lite jeg vet, her kan dere sikekrt hjelpe :!: ) for å så lakke dette i den fargen som vil passe best. Tips om farge-kombinasjoner, og hvordan få det til å se kult ut, er også veldig hjelpsomt Om jeg får litt respons og hjelp på dette så kommer jeg nok til å ta med digital-cam på skolen, ta bilder og vise her til dere hvordan ting går, hvordan det ser ut så får dere et bedre bilde og kan sikkert hjelpe bedre og gi gode tips Dette er alt jeg skriver for nå, så får vi se hva som skjer, men jeg kommer nok til å skrive mye mer når jeg begynner å jobbe med prosjektet om en ca. 4 dager. Jeg håper alle dere kabinett-lagere og lignende hjelper til med det dere kan og gidder her, så skal vi se om vi ikke får til ett skikkeli stili kabinett til slutt PS: Jeg håper dette er i riktig del av forumet, var litt usikker på om det var casemods eller kabinetter, men satset på kabinetter, om ikke så må moderator endre dette Jeg vil vere her inne daglig og se på ideer folk kommer med og lignende! Lenke til kommentar
haakie Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Lykke til, hører ut som en spenende sak, lag en worklog! Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 første som poppa opp i hodet mitt var trekabinett dekorert med aluminiumsbiter i tidløs design..hehe. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Please, ikke mer blå neon. Jeg får vondt i hue av all den blå neon som er i kabinettene rundt omkring i Norge Noe stilfullt og tidløst er tingen, trekabinett slik som mhsalangli sa. Kanskje mahogny? blir vel litt kostbart.... Børstet stål med popnagler er jo også en mulighet... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Syns Neon og Plexi er ut, jeg liker stilrent design, men om du skal vise den fram til folk under 20 så er det kanskje fortsatt det som er stilig? Marble har jeg ikke sett så mange kabinetter , hadde det vært noe? Skal du først få inn lys kan du iallefall lage den slik at den reagerer på lyd Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Et par tips! Ikke lag et kabinett med svært vindu og masse neon/led-lys. Det er alt for mange under 20 som har slike kabinetter. Og personlig synes jeg det er stygt! Bare min mening altså. Jeg må dog få si at du bør gå for en eller annen tresort som mange andre her sier. Da har du muligheten til å lage noe med tidløst design og noe som faktisk ser pent ut. Jeg ville faktisk også da anbefale å lakke treet da dette kan bli veldig fint. Om du finner en ok trebit kan det bli veldig fint. Spørsmålet er jo om hvor mye penger du ha tenkt til å bruke på kabinettet. Dersom du skal ha deg et forholdsvis billig kabinett tror jeg kanskje det beste for deg hadde vært å bruke noen helt greie, og litt lette trestykker. Og så lime noe finer utenpå. Dette kan bli fint og det er billig. Dog er jeg usikker på hvor rba det går med finer og trelakk, men du kan jo alltids prøve Videre kan det da bli fint med litt metall rundt omktrin. Er usikker på hvilket metall du bør bruke, men mange her sier vist alleminium, så da er ssikkert det et lurt valg. Du sier videre at du skal lage et kube-kabinett. Disse har jo store potensialer da disse kan bli svært fine. Spørsmålet blir jo hvor du ønsker å plassere vifter, om dette er noe du skal ha da. Helt personlig ville jeg jo putta vifter i bonn. Dette fordrer dog en del ting. At kube-kabinettet ditt har litt høye bein så det kommer luft til under. Videre må kabinettet ha gode filtre foran vifter. Dessuten må du støvsuge ganske ofte. Dog er dette kanskje ingen gunstig ting. Men dette var noen av mine få forslag. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hehe, hadde et lignende prosjekt på GK Elektro i fjord å lagde kabinett, med leds, varmemåler osv... Vi lagde egen viftestyring, ledstyring, som kunne styre hvordan ledsene skulle blinke, etter musikk, eller fast. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 heihei jeg skal søke på elektro til våren, (eller nå ) har alle sånne prosjekter :D:D?? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 heihei jeg skal søke på elektro til våren, (eller nå ) har alle sånne prosjekter :D:D?? 5513773[/snapback] På skolen jeg gikk på var vi tre GK Elektro klasser, men klassen min var den eneste som hadde prosjekt. Vi fikk beskjed om å velge halvleder i valgfag, også samlet vi opp timene, til en måned på slutten av året, og hadde et prosjekt da. Men ellers så var det dritkjipt å gå der... Lenke til kommentar
genetex Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Ja alle har slike prosjekter. EDIT: Jeg skal i dag begynne å tegne dette, men lurer veldig på noe. Når jeg leser i worklogs, ser jeg at mange blir sponset. Kan jeg bli sponset på noen måte? Fks, med noen vifter, vifte deksel, leds og noen stilige skruer kanskje? Endret 29. januar 2006 av genetex Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 vet ikke noe om det, men blir sonsa av komplett i cs så send dem mail om de kunne bidra litt, også hva det går til++ Lenke til kommentar
genetex Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Heh, hva skal jeg skrive i meilen da? Her hadde vert fint å hatt litt tips fra folk som har spurt og fått før Skal jeg bare spørre: hei jeg er *****, så forteller jeg at jeg skal lage kabinett som ett stort prosjekt på skolen, og så spørr jeg: kan dere sponse meg med noe? Eller: kan dere sponse meg med: *her står det jeg trenger* ? Veldig usikker, har jo aldri spurt om å blitt sponset før noen plass:p Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 ja noe alle det der lykke til Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Heh, hva skal jeg skrive i meilen da? Her hadde vert fint å hatt litt tips fra folk som har spurt og fått før Skal jeg bare spørre: hei jeg er *****, så forteller jeg at jeg skal lage kabinett som ett stort prosjekt på skolen, og så spørr jeg: kan dere sponse meg med noe? Eller: kan dere sponse meg med: *her står det jeg trenger* ? Veldig usikker, har jo aldri spurt om å blitt sponset før noen plass:p 5516960[/snapback] Kan sikkert være en ide og nevne at du skal lage en worklog (hvis du skal gjøre det..), og i så fall si at det der vil komme frem hvem du har blitt sponset av Evt si noen ord om hvorfor de skal sponse deg.. Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 komplett.no sponser ikke viss det er noe eventuelt spill cupper elns ! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hey Hvis du skal lage en "cube" kabinett, så har du vel ikke noen mål og planer tegninger på papir kanskje? Et ganske greit utgangspunkt er vel målene på et Yeong Yang kabinett? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=YY0430BB&mcat=c427 Tror du vil få flere svar i casemod kategorien Skal det innebære vannkjøling? Og foresten hvilke komponeter osv skal du ha i kabinettet da? Lenke til kommentar
tondren Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Visst jeg skulle til på et kabinett prosjekt så kunne jeg personlig tenkt meg og laget et kabinett som du kan ha to maskiner inni. Spør meg ikke om hvorfor, vet ikke selv, men det hadde vert litt kult. Eller visst du har LCD skjerm så kunne du laget det sånn at du får plass til å ha Skjerm, tastatur, mus o.l i et rom ved siden av selve maskinen. Tenk deg så digg, komme på lan med bare kabinettet, åpne døren og bare ta ut div utstyr Endret 3. februar 2006 av tondren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå