Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får tilordnet ip fra SMC men ikke fra Speedtouch

Anbefalte innlegg

Har slitt lenge og søkt rundt på forumet, men har ikke funnet løsningen.

Har en bærbar HP ZE4200 skal knyttes til internett via en Speedtouch 510i fra Thomson. Ikke kul om jeg får tilordnet ip til den bærbare, selv om den står på motta automatisk. Ved tilkobling av Speedtouch til den stasjonære så får den straks ip-adresse. Ved tilkobling av bærbar til SMC router 2804 så får den også straks ip-adresse. Problemet er kun ved tilkopling til Speedtouch. Den bærbare skal brukes et annet sted så jeg må ha den tilkoplet Speedtouchen.

Er det noen glupe hoder som har en løsning? :)

Endret av caravan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette skjer altså når du kobler med TP rett ifra bærbar til Thomson? Hmm, merkelig... Har aldri vært borti det før..

Takk for svar. Ja det er ved kablet tilkobling. Prøvde i dag også en annen bærbar, fikk ip med en gang. Vil da tro at problemet ligger i HP bærbar. Har prøvd å skifte driver for nettverkskortet. Har også prøvd det du foreslår. Alt uten resultat.

Kan ikke gi opp enda :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva skjer om du låser nettkortet i den bærbare til 10Mbit/s halvduplex?

5494728[/snapback]

Skal jeg da gå inn i egenskaper for nettverkskortet under avansert?

Finner her egenskap: Network Media. Her står den på Auto Neg 10/100 HD/FD

Andre alternativer er: Auto Neg 100 HD/FD, Force 100BaseTx, Force 100BaseTx Full Duples, Force 10BaseT og Force 10BaseT Full Duplex. Hvilke skal jeg da prøve?

Lenke til kommentar
Er det da noe feil med nettverkskortet? Vil jeg få lavere hastighet ved surfing på internett? Har en 4 Mbit fra Telenor.

5494886[/snapback]

Nei, det vil ikke bety noe for hastigheten med mindre det er skader på utstyret som påvirker linken.

Dårlig kabel eller kort/utgang på modem eller maskin er nok sannsynlig årsak til problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...