Gå til innhold

Feil cpu kjøler fra komplett

dajjan

Anbefalte innlegg

Bestilte ny maskin fra komplett,alt var greit ingen problemer,men da jeg jeg åpnet kassen og skulle putte inni noen kabinett vifter,så jeg at det sto i en Taisol cpu vifte,ved nærmere etterforskning fant jeg ut at dette var en Taisol CGK 760,problemet var bare det at jeg hadde bestilt en Global Win Cpu-vifte socket A/7/370/FCPGA TAK68,opp til 2,1ghz

siden jeg ikke har noe videre peiling på vifter og slikt,lurte jeg på om det er noen stor forskjell på disse to viftene...eller om jeg bare skal slå meg til ro med den jeg har fått.

Specs:Cheiftec dragon medium tower,asus a7v 333,Amd xp 2100+,crucial pc2700 256*3,WD 80gb 7200rpm,creative gf4 ti 4400.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.... interessant problem, det der.... spesielt ettersom Komplett ikke ser ut til engang å selge Taisol lengere....

Jeg har selv det samme "problemet", med en lokal PC-forhandler. Da jeg skulle oppgradere til AMD XP2000+, viste det seg at vifta jeg hadde kjøpt var spesifisert "opp til 1900+". Derfor spurte jeg en fyr jeg kjenner (som kan rimelig mye om data) og han mente at det ikke skulle være noe problem.

Men hvis du skal kjøpe deg ny CPU-vifte, ta heller en titt på microplex.no, f.eks.

( http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp )

en fryd for øret og prosessoren :wink:

-> disse skal også finnes i en versjon med 3 vifter...

Lenke til kommentar

hmm så du måtte se hva som sto på vifta for å se forskjell på kjølerne.. de ligner jo ikke i det hele tatt på hverandre...

men uansett, taisolen er ikke dårlig den er spesifisert opptil xp2600 (samme som tak68)

pluss at du kan modifisere den med en 80mm vifte.

tar bare og bøyer ut finnene litt slik at det er 80mm mellom de yterste finnene og stripser på vifta.

det kjøler mye bedre og du kan få lavere støynivå.

du kan jo søke på forumet, det er andre som har gjort dette før.

håper dette hjalp deg litt da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...