3raz3r Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei. Jeg har 2 S-ATA harddisker, og låner en IDE-Harddisk av en kamerat. IDE-Disken fungerer fint, men jeg kan ikke finne de to S-ATA diskene. noen som vet hva jeg kan gjøre for å finne dem? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Har du installert driver for SATA-kontrolleren? Sjekket i Diskbehandling (Disk Management) og formatert diskene her? Diskbehandling finner du her: Høyreklikk Min datamaskin (My computer), Velg Behandle (Manage). Endret 24. januar 2006 av Pengu Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Har du installert driver for SATA-kontrolleren?Sjekket i Diskbehandling (Disk Management) og formatert diskene her? Diskbehandling finner du her: Høyreklikk Min datamaskin (My computer), Velg Behandle (Manage). 5492826[/snapback] Jeg finner ikke diskene i diskbehandling... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Finner du diskene i BIOS? Kanskje du må enable SATA kontroller i BIOS. Litt mer opplysning om hovedkort og tilkoblinger kunne trengs. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Nå fikk jeg det til, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Nå fikk jeg det til, takk for hjelpen. 5492918[/snapback] Fint om du kunne si hva som løste problemet kanskje? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Nå fikk jeg det til, takk for hjelpen. 5492918[/snapback] Fint om du kunne si hva som løste problemet kanskje? 5493013[/snapback] Jeg bare la inn S-ATA driverne, som lå på hovedkort-driver-cd'en, og da fant jeg den ene, så la jeg inn Partition Magic, og fant begge to. så nå er jeg up-and-running Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå