Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett sperre win2003

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg skal sette opp en pc på nettverket mitt som jeg skal bare kople en printer til. Men jeg vil ikke at denne skal ha internett access, men bare være en del av det interne netverket.

Hvordan gjør jeg dette?

Jeg har prøvd MAC adresse blocking, men da får jeg ikke engang ip fra dhcp serveren fra routeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

jeg skal sette opp en pc på nettverket mitt som jeg skal bare kople en printer til. Men jeg vil ikke at denne skal ha internett access, men bare være en del av det interne netverket.

Hvordan gjør jeg dette?

Jeg har prøvd MAC adresse blocking, men da får jeg ikke engang ip fra dhcp serveren fra routeren.

5492687[/snapback]

spørs hvor "flinke" de andre er det.. du kan jo sette fast ip adresse men LA VÆRE å sette default gateway.. Da kommer den ikke på internett..

ellers så er det vel mye tredjeparts programvarer som sperrer trafikk.. div gratis firewall-programmer..

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Hei.

Hvordan gjør jeg dette?

5492687[/snapback]

spørs hvor "flinke" de andre er det.. du kan jo sette fast ip adresse men LA VÆRE å sette default gateway.. Da kommer den ikke på internett..

ellers så er det vel mye tredjeparts programvarer som sperrer trafikk.. div gratis firewall-programmer..

5492730[/snapback]

Tusen takk.. det virket akkurat som jeg ville. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...