Gå til innhold

Asus med feil montert skjermkort?

mrmattis

Anbefalte innlegg

Hei

Var på Expert å kjøpte en Bærbar pc for min bror i dag, da dette måtte skje umiddelbart pga. at han skulle ut å reise.

Når jeg kom hjem så konfigurert jeg pc`en og testet den. Alt fungerte uten problemer.

Når jeg gikk inn på enhetsbehandling for å se på hardware`en, så var skjermkortet registrert som GeForce GO 6200, mens den skulle hatt et GeForce 7300 kort.

Er det kortet som er feil, eller kan det bare være feil driver eller lignende?

Pc`en er:

Asus A6Q00K (A6Q12KUH_BTS)

http://www.hattelco.no/ps.asp?it=121389&mlevel=120200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos Expert så sa dem at det var NVIDIA GeForce Go 7300. Det sto også skrevet på en "reklame-lapp" hos dem.

På pc`en så sto det modell A6Q00K på chassiet, mens på emballasejn så står det både modell A6Q00K og A6Q12KUH_BTS.

Slik jeg ser det så har jeg linket til riktig pc hos Hattelco.

Hvis det er feil skjermkort, hva vil være et riktig prisavslag ? Det ble også sagt at kortleseren tar CF kort, noe den ikke gjør.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om den har feil innhold, men det kan hende du har rett.

På original emballasjen så står det modell: A6Q00K, og det stod det også på et klistremerke på pc-chassiet.

I tillegg så står det A6Q12KUH_BTS på original emballasjen (står med liten skrift under en strekkode). Det siste tolker jeg som produsentens varenummer.

Får trolig ikke fikset dette, da min bror skal reise i morgen formiddag. Han har også hentet pc`en, slik at jeg ikke får kjørt noen test programmer eller lignende.

Det kan ikke være driveren som viser feil?

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om den har feil innhold, men det kan hende du har rett.

På original emballasjen så står det modell: A6Q00K, og det stod det også på et klistremerke på pc-chassiet.

I tillegg så står det A6Q12KUH_BTS på original emballasjen (står med liten skrift under en strekkode). Det siste tolker jeg som produsentens varenummer.

Får trolig ikke fikset dette, da min bror skal reise i morgen formiddag. Han har også hentet pc`en, slik at jeg ikke får kjørt noen test programmer eller lignende.

Det kan ikke være driveren som viser feil?

5492868[/snapback]

Den bærbare blir levert med to forskjellige innhold(sikkert flere og) som du ser på siden til Hattelco.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Takk for opplysningen Garmo. Siden min bror reiser i morgen formiddag, så får vi ikke gjort noe med dette.

Skal forøvrig ta kontakt med Expert.

Hvis det er feil skjermkort, hva vil være et riktig prisavslag ? Det ble også sagt at kortleseren tar CF kort, noe den ikke gjør.

Lenke til kommentar

Hvis han skal reise med SAS har han god tid :cry:.

Det lønner seg å bruke litt tid å sjekke før man handler, særlig hvis man handler med Expert eller Elkjøp fordi de har en lei tendens til å finne på sine egne modellbetegnelser slik at det skal være umulig å komme i ettertid å si at "den andre butikken" hadde samme vare til lavere pris. I tillegg har de som står der å selger ofte lite greie på hva de selger. I tillegg er det ofte gamle varer til alt for høy pris. Ikke at jeg har noe med det, men kom broren din plutselig på at han skulle reise og at han trengte PC?

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Jeg vet det lønner seg å bruke god tid, med dette ble en hastesak i forbindelse med en reise.

Trodde dog pc`en hadde de spesifikasjonene vi fikk oppgitt?!?

Han skulle forøvrig reise ut i nordsjøen, og reisen datoen ble fremskyndet. Derav hastverket.....

Lenke til kommentar
Jeg vet det lønner seg å bruke god tid, med dette ble en hastesak i forbindelse med en reise.

Trodde dog pc`en hadde de spesifikasjonene vi fikk oppgitt?!?

Han skulle forøvrig reise ut i nordsjøen, og reisen datoen ble fremskyndet. Derav hastverket.....

5493028[/snapback]

Enig at spesifikasjonen skal stemme, men er dessverre ikke overrasket over at de surrer på Expert. De fleste som jobber der er ikke Experter på hw akkurat.

Skal han være så lenge i Nordsjøen at han ikke kunne vente til han kommer tilbake?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...