Gå til innhold

Expert er sene med returen, forlange nytt?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sendte mp3-spilleren min til Expert for over tre uker siden nå etter at den bestemte seg for å streike. De sa de regna med å fikse den innen 10 dager, men det har de ikke gjort. Statusen på den er at den fortsatt er hos Olympus Norge. Det jeg lurte på da er om jeg kan forlange et nytt produkt? Er lei av å vente, og dessuten leste jeg i Forbrukerkjøpsloven at jeg kan kreve nytt produkt i stedet for en reprasjon. Jeg kunne også kreve heving av kjøpet hvis avtalt tidsfrist ikke ble holdt, og det anser jeg for å være de ti dagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om den ikke er levert tilbake før det har gått fire uker og expert ikke har tilbudt deg omlevering til nytt produkt kan du faktisk heve kjøpet og få alle pengene dine igjen, og så handle ny vare et annet sted feks.

5493213[/snapback]

 

 

hvor har du dette fra? hadde vært kjempebra om det var sant

 

nå tenker jeg da på dette med 4 uker som da er urimelig tid

Lenke til kommentar
Om den ikke er levert tilbake før det har gått fire uker og expert ikke har tilbudt deg omlevering til nytt produkt kan du faktisk heve kjøpet og få alle pengene dine igjen, og så handle ny vare et annet sted feks.

5493213[/snapback]

 

 

hvor har du dette fra? hadde vært kjempebra om det var sant

 

nå tenker jeg da på dette med 4 uker som da er urimelig tid

5494525[/snapback]

 

altså; skjer ikke ahjelp innen rimelig tid så kan du kreve omlevering og muligens heving (etter 3 timer sammenhengde med makro er jeg i min egen verden og husker ikke noe jus)

 

forbrukerrådet mener 2 uker er urimelig

personlig syns jeg det og, men er åpen for maks 3 uker. Uansett; loven sier urimelig tid. For meg virker dette som en vurdering som må tas der og da. feks er det urimelig tid om en 2 uker gammel mobil fyker inn på service og er inne 3-4 uker feks.

Lenke til kommentar

Tror det avhenger veldig med service, men litt tålmodighet må man kanskje ha.

 

Bad case: Projektoren min feilet 26/12-2005, for andre gang iløpet av 7 måneder. Den har praktisk talt vært inne på service 1/3 av tiden jeg har eid den. Jeg fikk ikke svar fra Panasonic Norge om hva jeg skulle gjøre (jet ventet 3 uker, kontaktet 2 ganger), men ble anbefalt av butikk å henvende meg direkte til Service Eksperten som nå ser på projektoren. Jeg får den trolig ikke tilbake før to uker til, fra nå av.

 

Hyggelig case: Jeg kjøpte WEGA TVet mitt mitt på Expert for 4-5 år siden, og fikk det transportert hjem. Var problemer med summing++, og ba om service. De kom over med et låne TV, og plukket opp WEGAen. Brukte låne TV en uke, de returnerte WEGAen og tok da med låne TVet som jeg haddde brukt i mellomtiden. Det var fortsatt piping, og de sendte da over en person til å se på dette på stedet. Han åpnet veldig forsiktig dekslet, sprayet noe, og problemet var løst. Kjempeservice, så det avhenger kanskje veldig av butikk? :) Butikken jeg prater om ligger i Grimstad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...