Klekkus Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Hei. Jeg er ganske blank på vannkjøling, men jeg skal fortsatt lage en "dings" for Fluesopp sin Black Ice Pro 3 radiator. For dere som ikke vet hva en "shroud" er så kan dere se her, da burde dere forstå hva konseptet med en shroud er. Kan hende fluesopp kommer innom å kommenterer og forklarer så det er bare å spørre i vei. Klikk for stort bilde. Her er 3D bildene, en stor takk til chase som har laget dem Metode 1 Så selve planen var å lage det av 3mm plexi, tenkte å bruke samme konseptet som her. Bare at jeg skal lage festehull til radiatoren også. Bare kutte det ut som en utpakket terning og bøye det med å varme plexien opp med varmluftpistol. Metode 2 Jeg kommer til å kjøpe 8mm plexi også, og se om det er enklere å lage, da tenkte jeg bare å frese 45 graders kant på alle hjørnen og kantene. Og lime det sammen med epoxy eller badroms silikon (den som er gjennomsiktig) Hvilken av metodene tror dere blir enklest? Edit: Nye oppdaterte bilder. Endret 24. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Du vet ingenting om sånt og skal alikevel lage det? Da har du ihvertfall en utfordring da! Men jeg tror du fikser det.. Tror nesten metode 2 er best. Har forresten vurdert å lage noe sånt selv, men vet ikke helt. Kanskje jeg får noen flere meninger om det når du er ferdig! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Du vet ingenting om sånt og skal alikevel lage det? Da har du ihvertfall en utfordring da! Men jeg tror du fikser det..Tror nesten metode 2 er best. Har forresten vurdert å lage noe sånt selv, men vet ikke helt. Kanskje jeg får noen flere meninger om det når du er ferdig! 5492770[/snapback] Får da håpe det da Jeg har i allefal målene, hadde vel vært litt gøy å prøve å bøye plexi. har aldri testet det enda, men alt må jo prøves. Men jeg skaffer meg litt 3mm plexi og 8mm plexi til en billig penge og tester litt, og ser hva jeg får til Om 5 minutter er det oppdaterte tegninger, var en litten detalj som manglet. Edit: OK nye bilder tok visst 10-15min da Endret 24. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Hmm, metode 2 er vel kanskje enklest? Men er da morro å prøve noe "nytt" da Hvis du skal lime med silikon ville jeg anbefale tech 7... Lykke til... Endret 24. januar 2006 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Hmm, metode 2 er vel kanskje enklest?Men er da morro å prøve noe "nytt" da Hvis du skal lime med silikon ville jeg anbefale tech 7... Lykke til... 5493697[/snapback] Ok, skal sjekke hva jeg finner i kjelleren. Eller får kjøpt Takker. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hva er det som er best til å bruke når man skal tette kantene rundt på radiatoren? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Hva er det som er best til å bruke når man skal tette kantene rundt på radiatoren? 5493884[/snapback] Kanske noen korte skruer med samme gjenger som radiotren? Akurat dette spørsmålet kan du spørre om i vannkjøling tipper jeg Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Skruer og silikon er alltid fint.. Men klikka, du kan jo forøvrig bøye og men da er det å viktig at du får det helt i 90 grader og ikke en sånn liten, bua kant. Om du har noe avkapp kan du jo prøve deg med en varmluftspistol, no håndkleer og ei skrustikke eller to bord og en plankebit. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Skruer og silikon er alltid fint.. Men klikka, du kan jo forøvrig bøye og men da er det å viktig at du får det helt i 90 grader og ikke en sånn liten, bua kant. Om du har noe avkapp kan du jo prøve deg med en varmluftspistol, no håndkleer og ei skrustikke eller to bord og en plankebit. 5494221[/snapback] Hmmm... skal teste. har kjøpt litt avkapp nå nå 5 plater med 2mm plexi med målene 57cm x 27cm Litt 8mm plaexi me målene 41cm x 9,5cm Hvit plexi av et eller annet slag, 5mm tykk og mål på 22cm x 28cm og 27cm x 27cm. Pluss litt alu. har ikke sjekket tykelsene eller målene, men den er forferdelig ripet. Skal prøve å pusse den ned, vannslipe og polere. Edit: Tror jeg skal prøve å bøye litt, men jeg har ikke store nok biter til å bøye hele greia tror jeg. så jeg kommer sikkert til å bøye en del og lage noen beslag av plaxi som jeg kan bruke til å lime sammen de platene som jeg ikke får bøyd sammen med alle platene. Skal prøve å lage en kloss med 8mm plexi eller eller noen enkle beslag med 2mm plexi Endret 28. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
chase Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 digg, gleder meg til å se når du begynner Petter Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 jeg gleder meg til å se den og sette den på radiatoren:D Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 digg, gleder meg til å se når du begynner Petter 5509748[/snapback] Kommer sikkert til å få gjort litt i morra, men jeg må prioritere black pearl også da Hva syns du om plexi beslag ide'n da? kan hende hvis jeg plages med å bøye så bruker jeg plexibeslag på alle sidene. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 jeg gleder meg til å se den og sette den på radiatoren:D 5509761[/snapback] Du som er så flink å tegne, kunne du tegnet toxic waste med noen fette bokstaver og merket? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det kan jeg gjøre, men er det noe program på nettet jeg kan bruke Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Det kan jeg gjøre, men er det noe program på nettet jeg kan bruke 5509784[/snapback] Photoshop, men det koster vel noen tusner da. Men du skal jo være kjempe flink på papir har jeg hørt da, hvorfor ikke bare tegne på papir og scanne? Men hva tror du om å lakke hele boksen sort og gravere toxic waste på den? så setter vi bare inn noen grønne dioder og vifter med grønne leds. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 svart og blå ikke grønt, jeg har kjørt nå med svart og blått. Jeg har ikke scanner, men det holder bare med toxic waste....jeg liker ikke så mye vifter med lys og sånn, men det hadde vært kult at skriften din lyste opp Skriften din er jo litt av særpreget. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 svart og blå ikke grønt, jeg har kjørt nå med svart og blått. Jeg har ikke scanner, men det holder bare med toxic waste....jeg liker ikke så mye vifter med lys og sånn, men det hadde vært kult at skriften din lyste opp Skriften din er jo litt av særpreget. 5509843[/snapback] Ok, skal "prøve" å lage noe i photoshop Kan hende jeg bruker litt uv blå plexi til logoen Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Nå holder jeg på å lager shruoden, og med den plexien jeg har kan jeg bare få shrouden til å bli 6,5 cm høy. Og da blir viften 4cm over radiatoren hvis den skal stå på innsiden, hvis du plasserer den på utsiden blir det 6,5cm over radiatoren. Jeg bruker sponplater til å lage modelen, veldig praktisk må jeg si. For vi har mange stabler med STORE sponplater i garasjen. Update og worklog kommer i kveld Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Da var worklogen og updaten på plass https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=530765 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå