Ma Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg får bare denne feilmeldingen når jeg prøver å registrere bruker uten å fylle inn username, password eller email. Hvordan kan jeg skrive koden slik at error-handling koden funker? Er det riktig å bruke "error"? Hvordan defineres funksjonen? Fatal error: Call to undefined function error() in c:\wamp\www\signup.php on line 167 if ($_POST['newusername']==' ' or $_POST['newpass']==' ' or $_POST['newemail']==' ') { error('One or more required fields were left blank.\\n'. 'Please fill them in and try again.'); } Line 167 er den med "error('One....." Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Du må lage en funksjon som heter error. eks: function error($msg) { //hva du enn vil at funksjonen skal gjøre die($msg); } Lenke til kommentar
Ma Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg vet ikke helt hvordan slike funksjoner virker.. Er det noe slik som dette? Hva er galt? function error($msg) { echo "Fill inn required fields"; die($msg); } if ($_POST['newusername']=='' or $_POST['newpass']=='' or $_POST['newemail']=='') { error; } Lenke til kommentar
gather Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg vet ikke helt hvordan slike funksjoner virker.. Er det noe slik som dette? Hva er galt? function error($msg) { echo "Fill inn required fields"; die($msg); } if ($_POST['newusername']=='' or $_POST['newpass']=='' or $_POST['newemail']=='') { error; } 5492960[/snapback] <?php function error($msg) { die($msg); } if ($_POST['newusername']=='' or $_POST['newpass']=='' or $_POST['newemail']=='') { error("Fill inn required fields"); } ?> Den skulle gjøre susen! Lenke til kommentar
Ma Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Tusen takk for hjelpen! Det funket bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå