Gå til innhold

To venner ønsker å spille sammen - Spørsmål


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg og en god kamerat av meg har tenkt til å starte opp med WoW igjen. Vi har begge hatt en lang pause. Sist gang spilte vi begge Rogues på Horde-siden. Denne gangen har vi lyst til å teste ut Alliance. Vi er ganske sikre på at Mage + Priest vil være en god kombinasjon å spille med. Er dere enig i dette? Jeg mener, den ene vil gjøre AoE-dmg og den andre vil heale. Vil ikke dette fungere for to stykker som vil queste sammen igjennom spillet? Er det andre kombinasjoner som er bedre? Ville en Warrior + Priest være å fortrekke? Her vil vi ha mest mulig innspill fra dere erfarne spillere. :)

 

Så var det dette med å finne en god server å spille på. Vi er egentlig mest interessert i en ganske fersk, nyåpnet server. Noen av dere som har gode forslag til oss? Vi regner med at det er lettere å få tak i guild o.l når vi starter på en helt nyåpnet server, i tillegg til at det vil være færre spillere der i begynnelsen. Det vil passe oss perfekt. Overfylte servere med lvl 60-folk er vel det vi er minst ute etter.

 

Håper på mest mulig tilbakemeldinger fra dere erfarne spillere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjapp respons. Jeg snakket med en kar i klassen som er det jeg vil kalle en WoW-ekspert, og han mente denne komboen kunne bli IMBA hvis vi spilte den riktig. Så over til en litt annen ting.

 

Jeg har nå funnet ut hvilken klasse jeg vil ha. Det blir Mage. Hvilken rase synes DERE passer best til en Mage? Jeg har veldig lyst på en Human Mage, men når jeg ser på attribute points og racial traits virker Gnome Mage som et bedre valg. Hva synes dere? Noen Mage på Alliance-siden som har noen tips? Takk. :)

Lenke til kommentar

AoE-grinding med priest + mage fungerer knakende bra så snart priesten har fått 3 poeng i Imp. Shield. Om nytt skjold kan flekkes opp hvert femtende sekund, gjør det fint lite om AE ikke er instant. Alt går dog så meget bedre på level 20, når mage får Blizzard og putter poeng i Imp. Blizzard.

 

Og, skulle jeg hatt en ally-mage, hadde jeg valgt gnome.

Lenke til kommentar

Gnome mage har +5% intellect, humans har +5% spirit, i tillegg er gnomes vanskelige å targete i pvp.

Men, humans har diplomacy som gir mer reputation gain, noe som ifølge meg er den diggeste racial treaten etter WotF.

Så, siden du helst ville ha en human mage, så syns jeg du burde gå for det;)

Lenke til kommentar
AoE-grinding med priest + mage fungerer knakende bra så snart priesten har fått 3 poeng i Imp. Shield. Om nytt skjold kan flekkes opp hvert femtende sekund, gjør det fint lite om AE ikke er instant. Alt går dog så meget bedre på level 20, når mage får Blizzard og putter poeng i Imp. Blizzard.

 

Og, skulle jeg hatt en ally-mage, hadde jeg valgt gnome.

5496702[/snapback]

 

Haha, du er så sykt anti-alliance du :p .

 

Takk for all respons fra dere. Ja, jeg skjønner Gnome har flere fordeler enn Human. Men allikevel velger jeg en Human. Synes Gnome er en smule for små, hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

Definitivt. Jeg har i ettertid trøstet meg med at "jaja, jeg har iallefall 5% mer intellect enn dere andre".

Lenke til kommentar

Mage pluss priest funker heftig bra! Jeg og en kompis tok gjerne 20 røvere, eneste problemet dere vil få er å finne et bra sted hvor det er lett og samle så mange =)

 

Anngående race så angrer jeg hver gang jeg spiller wow på at jeg valgte human male :p Spirit trenger man ikke før lange bossfighter, på grunn av selvsnekra vann/mat. Reputation merker du heller ikke før level 60. Dessuten så er human svært oppbrukt på de fleste serverne.

 

Jeg ville valgt dwarf priest(fear ward og desperat prayer) og gnome mage (+int og er generelt altfor for tøffe)

Lenke til kommentar
AoE-grinding med priest + mage fungerer knakende bra så snart priesten har fått 3 poeng i Imp. Shield. Om nytt skjold kan flekkes opp hvert femtende sekund, gjør det fint lite om AE ikke er instant. Alt går dog så meget bedre på level 20, når mage får Blizzard og putter poeng i Imp. Blizzard.

 

Og, skulle jeg hatt en ally-mage, hadde jeg valgt gnome.

5496702[/snapback]

 

det er jeg som skal spille priesten, og du mener da at jeg bør kjøre discipline fra starten av? holy ser jo også ganske bra ut. Er litt usikker her, så kom gjerne med tips.

Lenke til kommentar

De 8 første talentene i Holy vil ikke gjøre noe merkbar forskjell, men et skjold hvert femtende sekund (som gjør at spellcasting kan foregå uten å bli interruptet) vil absolutt merkes. Etter disse 8 talentpoengene er plassert, kan du med fordel gå over til Holy, selv om det stort sett ikke skal være fare for at du healer for dårlig.

 

Frostspeccer magen, er det vanligvis ikke noen stor fare etter mobs er samlet sammen og frosset fast. Du er der for å sørge for at mobs som resister Frost nova ikke ødelegger hele pullet ved å interrupte Blizzard-channeling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lvlet en Human Mage opp til lvl 20, men fant deretter ut at jeg ville gå for Gnome Mage. Den er nå lvl 25. Jeg har satt opp de 15 talent pointsene jeg har fått utdelt hittil slik:

 

Arcane Focus: 5/5

Improved Arcane Missiles: 5/5

Improved Arcane Explosion: 5/5

 

Dette er noe jeg har fått anbefalt av en god venn. Det fungerer veldig bra hittil, men nå lurer jeg på hvor jeg skal sette det ene poenget jeg har nå, og resten av poengene som kommer fremover. Noen gode forslag? Jeg er vel mest interessert i å gjøre det bra i PvE, og regner med å respecce som lvl 60. All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...