Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt meg ny sub. 32 tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prosjektet er kassert.. Kassen ble for liten hvis jeg skulle ha den i bilen min.. Konklusjon: bagasjerommet mitt er for lite..

 

Subwooferen skal installeres i en Ford E-350TD Costumline istedenfor.. Bilder kommer selvfølgelig når jeg har begynt på det.. Til dere som ba om specs:

 

Pris: 10.900,- (importert fra USA via et firma)

Ohm: 4

Effekt: 5000W max (1000W)

Fs : 17 Hz / Qts : 0,4 / Vas : 312,9 L

Effektivitet : 97 dB/W/m.

Vekt: Ca 30 kilo

Endret av Dalet
Lenke til kommentar
En så gedigen bass vill ikke klare å flytte luft raskt nok, til at det kan bli særlig pent å høre på musikk med litt høyt tempo. Egner seg nok kun til  "Dunk-Dunk Musikk"

5593684[/snapback]

 

Denne er beregnet til lave toner og har du ikke mindre subber som kan ta seg av resten av bassspektret så blir det naturligvis ikke pent...

Lenke til kommentar
En så gedigen bass vill ikke klare å flytte luft raskt nok, til at det kan bli særlig pent å høre på musikk med litt høyt tempo. Egner seg nok kun til  "Dunk-Dunk Musikk"

5593684[/snapback]

 

Denne er beregnet til lave toner og har du ikke mindre subber som kan ta seg av resten av bassspektret så blir det naturligvis ikke pent...

5595174[/snapback]

 

jupp, det va det eg å mente

Lenke til kommentar
Kjøpte den selvfølgelig til dunk-dunk. Er ikke råner for ingenting ;)

5595525[/snapback]

 

32" tommers subwoofer kosta deg 11000,- fra USA. Den har 1000W RMS.

 

MTX Jackhammer har til sammenligning 22" og 12000W/6000W RMS, men den koster jo over 100 000,- ! Hvordan er det mulig å få så stor bass, SÅ billig? Er den crappy?

Lenke til kommentar

Nå må du tenke på at det vanligvis ikke er så dyre ting som ligger i ett element. Litt metall, magnet, ledning, papp osv. Så selve høytaleren er nok ikke så dyr og produsere så lenge man produserer mange nok.

 

Men sånn utenom, er det noen som har ett frekvens skjema av denne i optimal kasse? Kunne jo vært morsomt og se hvordan den oppfører seg under 25Hz, kanskje dette kunne vært noe for hjemmekinoen. Har SVS PB10-ISD og kommer nok til å beholde denne og supplere med 1 til hvis sjefen går med på det (slik det ser ut nå så er det like sannsynlig som at jeg hopper til månen :p)

Lenke til kommentar
32" tommers subwoofer kosta deg 11000,- fra USA. Den har 1000W RMS.

 

MTX Jackhammer har til sammenligning 22" og 12000W/6000W RMS, men den koster jo over 100 000,- ! Hvordan er det mulig å få så stor bass, SÅ billig? Er den crappy?

5618110[/snapback]

 

Da må du spørre deg selv; er det 32"-bassen som er svært billig eller 22"-bassen som er svært dyr? Alt er relativt vet du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...