Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt meg ny sub. 32 tommer


Anbefalte innlegg

Ja, da er jeg blitt den lykkelige eier til en Clarion SRW8000. Men jeg trenger en eller to forsterkere for å drive dette beistet av en subwoofer. Noen som har gode erfaringer når det gjelder forsterkere til prisklassen 2-5000 kr stk?

 

Når det gjelder montering av denne i bilen, så må jeg lage en gedigen kasse, og kanskje fjerne noen deksler og slikt i bagasjerommet for å få plass til dette.. Sitter i dette øyeblikk å pusser på noen kanter på kassen :)

 

Legger kanskje opp noen bilder når jeg er ferdig, så kan dere se hvordan dette ser ut baki en liten Volvo 460 :p

 

Ska me donka? :dribble:

post-81992-1138133176_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at denne bl.a har enormt høy mms må du nok ha en strømsterk rakker for å kontrollere saken, noe som betyr at du helst bør ha strømopplegg i bilen som kan forsyne forsterkeren med det som kreves.

Anslår at en 2x250W klasse A/B forsterker brokoblet vil gjøre jobben på en ok måte.

Den har vel en RMS rating på 600 ettersom jeg husker, men trenger som sagt mye strøm for å holdes under kontroll.

 

Den billigste løsninga er nok en DynaBel BF2502 til ca 5k, men skal du ha virkelig hårete saker så kommer du fort opp i prisklassen 8k+.

Anbefaler derfor at du sjekker bruktmarkedet, der kan det hende det finnes noe som kan gi deg nok guffe.

 

Du bør også dele suben på 40 - 50 Hz, den egner seg ikke til å spille høyere opp i frekvensene.

Håper du har kraftige midbasser/mellomtoner som kan ta seg av det som ligger over ~40Hz på levelig vis, hehe :D

Lykke til med herpinga av Volvon ;)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Takk takk.. Skal se meg litt om.. Har også fått kontakt med en eletriker som skal hjelpe meg litt, siden jeg er 0 på elektrolikk :) Jeg skal ta noen bilder etc av bilen når jeg har fått kassa inni.. Dette blir rått.. Er bekjent av meg som har samme woofer som jeg har, ene sideruta bak røk på den visstnok.

 

Og, ja jeg har andre høytalere som skal ta seg av resten av lyden.. Kjøpte noen Infinity 6x9 som jeg har montert i hattehylla, også noen 4 tommere jeg skal ha i døra, samt noen diskanter. Wunderbaum er kjøpt inn.. Totalt 14 jordgubbe i speilet nå.. :D

 

Skikkelig rånebil. Skal plukke opp småjenter som har lov å kjøre "moped" :):love:

 

Som sagt, fotos kommer mest sannsynlig i løpet av morgendagen..

Lenke til kommentar

[OT-MODUS]

Dette er vel noe av det største jeg har sett av subwoofere :dribble:

Må bare gratulere deg med kjøpet, kommer ikke helt over hvor enormt stort dette er. Ser nok for meg at du må kjøpe inn noen relativt kraftige forsterkere for å kunne drive den med en viss kontroll, så her er det bare å spare.

Og jeg lurer på om den volvoen kommer til å overleve dette.. hehe

[/OT-MODUS]

Lenke til kommentar

Folk som bor i Bergen er velkommen til å høre på.. Bor på Sotra :D

 

Men i hvertfall, har nå fått subben inn i bilen. Og gud, jeg har ikke plass til noe i bagasjerommet lenger :tease:

 

Nå starter jeg med å legge film uttapå baklysene mine etc, slik at HVIS dem sprekker, så faller det ikke av..

 

Når det gjelder bilder, har jeg ikke fått fatt på kameraet mitt enda.. Skal kanskje låne et senere i kveld, så får dere se da..

 

Jeg har bare to ord å si om dette: Fucking Rått :whistle:

Lenke til kommentar
Fett, skal til bergen i sommer, da kjem æ innom!

5498056[/snapback]

Skal du hente litt inspirasjon, så du blir den største råneren i den nye rundkjøringen dere har :tease:

Den subben der må jo rive hus i nabolaget når man spiller opp litt... hehe

5498448[/snapback]

 

Ikke kom her!!

 

vi har TO rundkjøringe nu! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...