Gå til innhold

Bra tilbud fra Telenor?


Anbefalte innlegg

Det kanskje mange glemmer når de sier "ta telenor første året for å få mobilen billig, så bytter du operatør etterpå.", eller "subsidieringen varer bare ett år", husk på at tegner dere binding etter det året så blir det omtrent like lønsomt som det året med subsidiert mobiltelefon (500/1000/1500 kr i fratrekk avhengig av abb type)

 

Har selv regnet på dette, DjuiceMagnum VS Talkmore. Magnum ble faktisk billigere etter både 1-2 og 3 år (sett att jeg kjøpte en nokia n70)

 

Mange som glemmer fratrekksbindingen når dem sammenligner telenor sine priser med andre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ahr du rett i, regnet ut a tje gsparte selv 700 kr på min Nokia 6230i ved å binde meg med NetCom Active Talk i 12 måneder før jeg i det hele tatt hadde begynt å ringt. Skal en del til for at slike billig operatører skal lønne seg. Dessuten er også kundeservice og forhandlere tilgjenglig i tilfelle det skulle være noe.

Lenke til kommentar

For de aller fleste vil allikevel billigoperatørene lønne seg med mindre du har spesielle behov for tjenester som smsmanai, datamania, mobilhandel etc. De som bruker svært ltie vil ofte kome best ut med subsidiering, de som ringer mye og sender mye meldinger vil alltid komme best ut med e billigste abonnementene. Bruk telepriser og regn ut hvor mye overfinansiering dere får i forhold til det billigste alternativet så er det bare å finne differansen :)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
For de aller fleste vil allikevel billigoperatørene lønne seg med mindre du har spesielle behov for tjenester som smsmanai, datamania, mobilhandel etc. De som bruker svært ltie vil ofte kome best ut med subsidiering, de som ringer mye og sender mye meldinger vil alltid komme best ut med e billigste abonnementene. Bruk telepriser og regn ut hvor mye overfinansiering dere får i forhold til det billigste alternativet så er det bare å finne differansen :)

5537149[/snapback]

Spør du den gjengse kunde hos meg hvor mye de bruker mobilen så er svaret som oftest "njaa..ganske så lite? hmm..maks en samtale om dagen og noen meldinger.." osv osv.

 

Nordmenn flest ringer ikke så mye som du kanskje tror, og det lønner seg for langt fler enn du påstår å kjøpe subsidiert mobiltelefon.

 

Noen eksempler på steder det lønner seg for de aller fleste:

 

K750i får man i dag til under 1000,- med abo som feks har månedsavgift på 129,- pr måned. Dette tilsvarer altså maks 2500,- i mobil + abo, gjerne mindre. Billigste K750i uten abo er 2897,- pluss frakt, altså 3000,-. Prisforskjell mellom active talk og chess knockout er 35 øre i minuttet. Altså må en kunde ringer 25 timer før det lønner seg med chess knockout. Og tror meg, gjennomsnittsforbruket til norske kunder er nok ca litt under dette :), ca 2 timer i måneden.

 

Samsung E730 får man til 699,- og billigere med abo. Dette er med tele2 mobil pluss. Den koster 2839,- + frakt uten. Pris på telefon med abo blir da 2100,- ca. Altså en besparelse på 800,- før man begynner å ringe - eller 40 timers ringetid.

 

Nokia 6230i får man helt nede i 299,- uten abo - med tele2, telenor og netcom. Tele2 er billigst å ringe med og lavest månedsavgift, pris på telefon uten abo er 2442 pluss frakt. Telefon med abo har totalkostnad på 1727,-, altså en forskjell på ca 800,- her også - eller 40 timer ringing.

 

 

Dette er eksempler på 3 av de mest populære telefonene for tiden - som FLEST kjøper. Er du ikke da enig i at for MANGE så lønner subsidiert telefon seg?

I tillegg så poengterer jeg igjen at det ikke er mange som har RÅD til å kjøpe seg en telefon og legge ut alt med en gang - hva er da i veien med å dele opp betalingen uten renter? Snarere omvendt rente?

 

Når man i tillegg får døgnåpen kundeservice, mulighet for å dra i butikk for å få hjelp istedenfor kun service over mail - mulighet for å lage nytt simkort direkte om man feks skulle miste telefon osv osv. Hva er da egentlig galt med subsidierte telefoner?

 

Nå har jeg spurt, og jeg forventer et godt svar.

Lenke til kommentar

Det sentrale er også at man MÅ velge rett abonement om det skal lønne seg. Jeg regnet først med Fri60 med min bruk, da jeg trodde det var det som passet best, og så da (som forventet) at det ble dyrere en med Talkmore. Så regnet jeg på Magnum, og det ble (Overraskende!!) billigere.. (regnet på en subsidiert N70 fra spaceworld)

 

Så kan man ta med at det som oftest er langt billigere kundeservice, åpent 24/7, til tider Gode kampanjer, tillegstjenester, etc..

 

Men det trenger ikke være store summene som skiller, ivertfall ikke for mitt vedkommende.

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Jeg kjøper telefoner uten abbonement i de fleste tilfeller, unntatt da jeg trengte en reservetelefon og fikk SE K700i til 1kr med Telenor Fri20 og totalprisen på telefonen med binding i ett år ble litt over 600 kr, mens K700i kostet langt over 1000kr uten abbonement. Har holdt med til billigabbonement fra Chess og Tele2, før jeg nå endte opp med Netcom SmartTalk pga alle tjenestene som smsMania, smsPluss, dataMania, trillingssim osv.. tror det kan lønne seg noen ganger å kjøpe med binding, men hvis man regner på det tror jeg at det lønner seg å kjøpe uten binding i det lange løp!

 

Det eneste jeg håper er på ett priskutt på ringepristen til Netcom SmartTalk, nå som til og med Telenor FriFiks har lavre minuttpris med 0,64 pr min vs 0,69 pr min.. men det er nå et helt annet tema enn denne posten handler om!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri kjøpt noen subsidiert telefon. Tviler på det vil lønne seg med mitt bruk (15+ timer ringing og ca 1000 sms pr mnd) Har hatt Chess King nå i mange år, men lurer på om jeg kanskje skal snart. Det som irriterer meg er at Chess King ikke er det billigste abonnementet deres for strobrukere slik de sier det skal være. Jeg kan selvsagt bytte til Champion, men det er litt dumt å kaste bort sin "ansiennitet" i King.

Lenke til kommentar

Veldig mange annonsører har begynnt å opplyse den totale prisen for mobiltelefonen og hva det vil koste å ha abonnementet.

 

Se for eksempel her:

 

En Nokia 6230i med active talk koster for telefon, innmelding og faste utgifter i ett år totalt kroner kr 2 046,-

 

Om man slår til på dette tilbudet for så å putte netcom simkortet i en skuff mens man bruker et noextras.net abonnoment istedet (som jo er det billigste å bruke på www.telepriser.no nesten uansett hvordan du vrir å vender på det).

 

Da har man uansett spart 500 kroner når man ser at det billigste man får Nokia 6230i uten abonnement til er 2 599,-

 

Så det å si at subsidierte telefoner ikke lønner seg stemmer vel ikke. Så totalprisen for mobil og faste avgifter er billigere enn bare mobilen så sparer/tjener man uansett på det.. så lenge telefonen ikke har SP lås. ;)

Lenke til kommentar
For de aller fleste vil allikevel billigoperatørene lønne seg med mindre du har spesielle behov for tjenester som smsmanai, datamania, mobilhandel etc. De som bruker svært ltie vil ofte kome best ut med subsidiering, de som ringer mye og sender mye meldinger vil alltid komme best ut med e billigste abonnementene. Bruk telepriser og regn ut hvor mye overfinansiering dere får i forhold til det billigste alternativet så er det bare å finne differansen :)

5537149[/snapback]

Spør du den gjengse kunde hos meg hvor mye de bruker mobilen så er svaret som oftest "njaa..ganske så lite? hmm..maks en samtale om dagen og noen meldinger.." osv osv.

 

Nordmenn flest ringer ikke så mye som du kanskje tror, og det lønner seg for langt fler enn du påstår å kjøpe subsidiert mobiltelefon.

 

Noen eksempler på steder det lønner seg for de aller fleste:

 

K750i får man i dag til under 1000,- med abo som feks har månedsavgift på 129,- pr måned. Dette tilsvarer altså maks 2500,- i mobil + abo, gjerne mindre. Billigste K750i uten abo er 2897,- pluss frakt, altså 3000,-. Prisforskjell mellom active talk og chess knockout er 35 øre i minuttet. Altså må en kunde ringer 25 timer før det lønner seg med chess knockout. Og tror meg, gjennomsnittsforbruket til norske kunder er nok ca litt under dette :), ca 2 timer i måneden.

 

Samsung E730 får man til 699,- og billigere med abo. Dette er med tele2 mobil pluss. Den koster 2839,- + frakt uten. Pris på telefon med abo blir da 2100,- ca. Altså en besparelse på 800,- før man begynner å ringe - eller 40 timers ringetid.

 

Nokia 6230i får man helt nede i 299,- uten abo - med tele2, telenor og netcom. Tele2 er billigst å ringe med og lavest månedsavgift, pris på telefon uten abo er 2442 pluss frakt. Telefon med abo har totalkostnad på 1727,-, altså en forskjell på ca 800,- her også - eller 40 timer ringing.

 

 

Dette er eksempler på 3 av de mest populære telefonene for tiden - som FLEST kjøper. Er du ikke da enig i at for MANGE så lønner subsidiert telefon seg?

I tillegg så poengterer jeg igjen at det ikke er mange som har RÅD til å kjøpe seg en telefon og legge ut alt med en gang - hva er da i veien med å dele opp betalingen uten renter? Snarere omvendt rente?

 

Når man i tillegg får døgnåpen kundeservice, mulighet for å dra i butikk for å få hjelp istedenfor kun service over mail - mulighet for å lage nytt simkort direkte om man feks skulle miste telefon osv osv. Hva er da egentlig galt med subsidierte telefoner?

 

Nå har jeg spurt, og jeg forventer et godt svar.

5537486[/snapback]

 

Joda, for småforbrukerne vil det lønne seg, men svært sjelden for de som bruekr mobilen mye, og mange gjør det, jeg vet om flere som bruker ca 1000,- eller mer i måneden på mobil og har sjekket ut litt priser for flere av dem og så langt nesten alltid endt opp med at f.eks noextras etc gir store besparelser for dem i året.

 

Jeg kan bruke meg selv som eksempel, jeg har mobyson (ikke det billigste engang) og ringer 100 minutter og sender 200 sms i måneden sånn ca. Sammenlignet med tele2 mobil pluss gir det meg månedlig besparelser på 57,- fratrukket totale subsidier på samsung E730, i tilleg kommer faktura-avgift for tele2 på 19,- i månenden (jeg vil ikke har e-faktura da jeg stadig er uten nettbank.) Jeg sparer 112,- i året på å kjøpe billigste tlf usubsidiert samt å bruke mobyson framfor tele2 mobil pluss. Jeg vil si mitt ringemønster ligger rundt middels. For alle jeg kjenner som ringer mer og sender mer sms vil de spare mye mer. For alle som bruker telefonen mindre og er småforbrukere vil tele2-subsidiering lønne seg :) Slik jeg sa innledningsvis... For småforbrukerne eller de som ringer lite og sender MYE sms så vil ofte subsidiering lønne seg, for de som ringer/sender sms fra middels til mye så lønner det seg svært sjelden. Du nevner at mange ikke har råd til å kjøpe en mobil til ca 3000,- er det da lurt at de bruker abonnement eller billig kontantkort når økonomien deres har så lite å gå på? Ei høy tlfregning de ikke takler og inkasso er neste, dette skjer med mange tusen årlig og har blitt værre de siste par årene...

 

Jeg er ikke imot subsidiering, men sier bare at for de fleste vil det lønne seg økonomisk å ikke kjøpe subsidiert...

 

I forhold til hvor mye folk bruker mobilen så er de fleste mobilkalkulatorer satt opp som standard ut ifra norsk gjennomsnittsforbruk, og de stemmer vanligvis godt med mitt forbruk som jeg regner som gjennomsnittlig. Så har du også det at menn ringer mer, kvinner sender mer sms osv.

 

Angående kundeservice så kan du velge one call, chess, tele2 champion eller talkmore og har ca like bra kundeservice som det netcom og telenor har.

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar
Angående kundeservice så kan du velge one call, chess, tele2 champion eller talkmore og har ca like bra kundeservice som det netcom og telenor har.

5549422[/snapback]

 

Kundeservicen er sikkert bra, men hva hjelper det når den har stengt når du faktisk trenger den ;) Sier ikke det gjelder alle, men ivertfall en del.

 

Kan i samme slengen tilføye at jeg har Talkmore selv, men vurderer Telenor ved kjøp av ny (subsidiert) mobiltelefon...

 

edit: tror jeg har brukt kundeservicen til Talkmore en gang, da via mail, og har da ingenting å utsette på den ivertfall. De var både kjappe og presise /OT

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar
Angående kundeservice så kan du velge one call, chess, tele2 champion eller talkmore og har ca like bra kundeservice som det netcom og telenor har.

5549422[/snapback]

 

Kundeservicen er sikkert bra, men hva hjelper det når den har stengt når du faktisk trenger den ;) Sier ikke det gjelder alle, men ivertfall en del.

 

Kan i samme slengen tilføye at jeg har Talkmore selv, men vurderer Telenor ved kjøp av ny (subsidiert) mobiltelefon...

 

edit: tror jeg har brukt kundeservicen til Talkmore en gang, da via mail, og har da ingenting å utsette på den ivertfall. De var både kjappe og presise /OT

5553214[/snapback]

 

Ja, endel av dem er dårliere, men de skårer bedre på kundeservice grunnet kortere ventetid, eks takmore har døgnåpen support for å sperre sim-kort ved tyveri tror jeg :)

Lenke til kommentar

jepps, så det idag da jeg var innom for å sjekke litt (dog er det sikkert en dyr affære å ringe dit, men det KAN jo være lommerusk i forhold til det som kan skje).. Så også en test der, (finner link der på forsiden av talkmore.no), og det var jo liten grunn til å velge feks noextras etter å ha lest den.. Må si at talkmore er mye mer komplett enn de fleste andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...