Gå til innhold

Bra tilbud fra Telenor?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om 3100 i subsidier ved kjøp av ny telefon dersom jeg går fra Chess Knockout til Telenor Fri120. Er dette et bra tilbud? Jeg bruker i snitt 200 kr/mnd på mobil, med ca 90 meldinger i mnd. Slik jeg regner på det blir dette ca 2500/år med Chess, og 3500/år med Telenor. Sitter jeg da igjen med 2000 kroner "tjent", eller er det noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bahamut: Får 120 ringeminutter "gratis" (egentlig til nesten 2 kroner minuttet, Telenor er lure). Han mente vel at jeg burde bruke opp de før jeg sender alt for mange meldinger, noe som vel er en god tanke.

5494421[/snapback]

 

 

Vel, jeg hadde telenor privat pluss før å da betalte jeg 129 kroner. Nå betaler jeg 229 kr å ha 120 minutt gratis vær månde. For meg blir det 0.89 pr minutt, dette svarer seg fordi jeg ringer oxo netcom å da tar de betalt 1.54 kr per minutt (dume telenor) Jeg tjener litt på det, men grunnen te at jeg valgte Fri120 var

fordi jeg fikk N70 for 699 kr........

Lenke til kommentar

Gikk selv over fra chess til teleno når de kom med fri120. Sender kanskje 20 sms i uke å ringer ca. 5-8timer i mnd. Mye til England hvor telenor er billigere enn chess. Men det viktigste å ta med i regnestykket på fri120 er at det ikke er startavgift på de 120minuttene som er inkl i abboet. Dette kan for uttgjøre mye om man har mange korte bedkjeder, å ikke orker å sende sms. Pluss at det bare er å stikke innom en forhandler å hente nytt sim kort når man har vært på fylla :dribble:

Lenke til kommentar
Som du sikkert veit, så får du jo 2 timer "gratis" ringetid per måned med Fri120. Så kutter du meldingene dine, og heller begynner å ringe, så vil det nok kanskje lønne seg.

5492925[/snapback]

 

 

Stemmer. Det var slik jeg kom frem til 3500, gikk ut fra at jeg holdt meg til 2 timer ringing, og la til 90 sms.

5493676[/snapback]

 

 

Men dersom du _NÅ_ bare skal ringe 120 minutter i mnd så vil du også med Chess få en langt lavere regning i steden for 200 kroner i mnd.

 

Det er bare du som vet best hvor mye du skal ringe og svaret finnes på kalkulatoren på www.telepriser.no

 

Husk også på at subsidieringen ofte er midlertidig og bare varer et år.

Lenke til kommentar
Men dersom du _NÅ_ bare skal ringe 120 minutter i mnd så vil du også med Chess få en langt lavere regning i steden for 200 kroner i mnd.

 

Det er bare du som vet best hvor mye du skal ringe og svaret finnes på kalkulatoren på www.telepriser.no

 

Husk også på at subsidieringen ofte er midlertidig og bare varer et år.

5499481[/snapback]

For mange vil det likevel lønne seg med en subsidiert telefon, hvis differansen mellom totale utgifter for de forskjellige abonnementene er mindre enn differansen på subsidiert og usubsidiert telefon.

Etter et år kan man jo skifte abonnement eller kjøpe ny telefon uansett.

Lenke til kommentar
Men dersom du _NÅ_ bare skal ringe 120 minutter i mnd så vil du også med Chess få en langt lavere regning i steden for 200 kroner i mnd.

 

Det er bare du som vet best hvor mye du skal ringe og svaret finnes på kalkulatoren på www.telepriser.no

 

Husk også på at subsidieringen ofte er midlertidig og bare varer et år.

5499481[/snapback]

For mange vil det likevel lønne seg med en subsidiert telefon, hvis differansen mellom totale utgifter for de forskjellige abonnementene er mindre enn differansen på subsidiert og usubsidiert telefon.

Etter et år kan man jo skifte abonnement eller kjøpe ny telefon uansett.

5499572[/snapback]

 

Utrolig mange sammenligninger har blitt gjort og det lønner seg nesten aldri, kun noen veldig spesielle tilbud kan lønne seg for småforbrukere. Dagbladet tror jeg det var sammenlignet for noen måneder siden og kun en subsidiert tlf lønte seg av ca 100. Tele2 er vell også den eneste aktøren som har særlig mulighet til å lønne seg. De få unntakene som finnes er for de som aldri bruker tlfen så og si, eller superbrukerne av SMS (smsmania eller djuice nonstop). Det er ikke så ofte at telefonene er subsidiert utover akkurat abonnementsutgiftene og innmeldingsavgiften. Selv de dyreste alternativene (mest subsidierte) fra netcom/telenor/tele2 har høyere sms-pris og ringepris enn de billigste aktørene som ofte ikke har månedsavgift...

Lenke til kommentar
Men dersom du _NÅ_ bare skal ringe 120 minutter i mnd så vil du også med Chess få en langt lavere regning i steden for 200 kroner i mnd.

 

Det er bare du som vet best hvor mye du skal ringe og svaret finnes på kalkulatoren på www.telepriser.no

 

Husk også på at subsidieringen ofte er midlertidig og bare varer et år.

5499481[/snapback]

For mange vil det likevel lønne seg med en subsidiert telefon, hvis differansen mellom totale utgifter for de forskjellige abonnementene er mindre enn differansen på subsidiert og usubsidiert telefon.

Etter et år kan man jo skifte abonnement eller kjøpe ny telefon uansett.

5499572[/snapback]

 

Utrolig mange sammenligninger har blitt gjort og det lønner seg nesten aldri, kun noen veldig spesielle tilbud kan lønne seg for småforbrukere. Dagbladet tror jeg det var sammenlignet for noen måneder siden og kun en subsidiert tlf lønte seg av ca 100. Tele2 er vell også den eneste aktøren som har særlig mulighet til å lønne seg. De få unntakene som finnes er for de som aldri bruker tlfen så og si, eller superbrukerne av SMS (smsmania eller djuice nonstop). Det er ikke så ofte at telefonene er subsidiert utover akkurat abonnementsutgiftene og innmeldingsavgiften. Selv de dyreste alternativene (mest subsidierte) fra netcom/telenor/tele2 har høyere sms-pris og ringepris enn de billigste aktørene som ofte ikke har månedsavgift...

5501941[/snapback]

Den testen skulle jeg likt å se.

 

Såvidt jeg husker var det kun 10 forskjellige mobiler, og de tok ingen som var spesiellt på tilbud feks.

 

Om du tar de beste tilbudene pr dags dato, som feks E730 som var på tilbud til 399,- med mobil+ fra tele2, så lønner det seg for alle andre enn folk som ringer enormt mye.

 

Det media maser om er IKKE sannheten, men for mange vil det passe å kjøpe en telefon uten abo for så å bruke et billlig nettbasert abo.

 

For andre er det slik at de rett og slett ikke har råd til å slenge ut mange mange penger på en gang, og vil heller dele opp betalingen litt. Det er dyrt å være fattig i norge.

Lenke til kommentar
Bahamut: Får 120 ringeminutter "gratis" (egentlig til nesten 2 kroner minuttet, Telenor er lure). Han mente vel at jeg burde bruke opp de før jeg sender alt for mange meldinger, noe som vel er en god tanke.

5494421[/snapback]

 

 

Vel, jeg hadde telenor privat pluss før å da betalte jeg 129 kroner. Nå betaler jeg 229 kr å ha 120 minutt gratis vær månde. For meg blir det 0.89 pr minutt, dette svarer seg fordi jeg ringer oxo netcom å da tar de betalt 1.54 kr per minutt (dume telenor) Jeg tjener litt på det, men grunnen te at jeg valgte Fri120 var

fordi jeg fikk N70 for 699 kr........

5496072[/snapback]

Kor fikk du den til 699 kr med abn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...