p0ker Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 XP2100+ 512 DDR-RAM Har akkurat oppgradert pc'en min, Har også kjøpt meg et høytalere sett, og da måtte jeg ha et nytt lyd kort. Valget ble sb live! Var godt fornøyd, brukte digital out-put. Med så skulle jeg se på film (DivX) og da skar alt seg. Av og til fikk jeg sånn ekkel skurre lyd. Det virket som hele pc'en hang seg. Men det så ut som om bilde forsatte, derfor tror jeg det har noe med lyd å gjøre. Vet om noen kompiser som hadde problemer med det før, men da var d f.eks når de åpnet explorer at winamp begynnte å skurre. Det er bare snakk om få sekunder. Men det er utrolig irriterende. Jeg har sjekket kablene, hente ned de nyeste driverene. Jeg eiere ikke andre råd en å spør dere. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Vet ikke hva slags hovedkort du har. Men Soundblaster-kortene har en egen evne til å lage konflikter i et system. Hos meg måtte jeg flytte den til PCI5, for å unngå at den kom i konflikt med annen maskinvare. Jeg har et ABIT KX7-333R. Sjekk i manualen din, hvilken PCI-slot som ikke deler resurser med noe annet av utstyret ditt. Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Jeg tror det er irq-ene som lager problemer for deg. Lydkortet blir forstyrret av noe annet som det deler irq med. (noen retter meg sikkert hvis jeg er helt på jordet nå). Prøv å sette lydkortet i en annen PCI-slot. Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Takk for forslaget, men er det vits??? Sb live! kortet ligger på irq 12 og der er det ingen andre kort. Så det er jo merkelig da? Vis ikke det kommer noen andre forslag så prøver jeg jo selfølgelig det da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Quote: p0ker skrev (2002-09-13 13:37):Takk for forslaget, men er det vits???Sb live! kortet ligger på irq 12og der er det ingen andre kort. Så det er jo merkelig da?Vis ikke det kommer noen andre forslag så prøver jeg jo selfølgelig det da. Eg ville prøvd det som mozy sa. I min pc har eg satt alle korta som dette Agp/Tom/audigy player/Tom/netverk kortet/Tom/scsi kontroller. Skjønte du den der. Har 6 psi porter. Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Hmm.. Har skifta og skifta i alle bauer og kanter... tok til og med inn et gammelt sb 128 kort... og til og med da skurra det.. ... Et eller anna skurrer her.. Noe er galt men hva?? Noen forslag. Enesten forslaget jeg har igjen nå er microsoft sux? eneste forslaget jeg har igjen. gir opp snart!!!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Problemet er magnetisk forstyrrelse. Det er som når du sender melding inntil høytalerne. Det bråker. Kjøpte meg et videokamera og på ledningene satt det noen klumper som skulle fjerne magnetisk støy. festa de rundt ledningene og støyen sank merkbart. Brukte fire stk men skulle gjerne hatt flere å feste på. Se om du finner slike klumper. TDK står det på de, hvis det hjelper Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Problemet er magnetisk forstyrrelse. Det er som når du sender melding inntil høytalerne. Det bråker. Kjøpte meg et videokamera og på ledningene satt det noen klumper som skulle fjerne magnetisk støy. festa de rundt ledningene og støyen sank merkbart. Brukte fire stk men skulle gjerne hatt flere å feste på. Se om du finner slike klumper. TDK står det på de, hvis det hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå