agvg Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 PPPoE skaper mye mer pes på support i og med det er mer styr på alle måter, Online sin noe ulogiske ide med og skjule @online.no i brukernavnet laget mye problemer for mange, at man har samme pålogging mot nett og e-post er også litt dumt da man får endel som bestiller nytt passord og ikke forstår att dette henger sammen. Det er yttererst få fordeler med PPPoE for kundene. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Et moment til er jo at ip-en fornadrer seg for hver opprigning, noe som skjer nokså ofts, selv om modemet ringer for deg. Jeg, som "server" hjemme har mye glede av og slippe å passe på at jeg alltid har riktig ip. Har dynamisk ip, men den har ikke skifta på 3 år, så den er litt mer sikker sånn sett Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Er det ikke bare å sørge for at modemet er tilkoblet hele tiden da? Beholder vel samme ip adresse så lenge man ikke mister forbindelsen. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 og jeg har problemer med og få det speedtouch modemet fra routermodus til bridge, selv om jeg følger guiden på online.no Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Bruk en router så slipper han dial-up saken. 5494179[/snapback] Ja, gidder han å betale for en router når han ikke aner hva det er.. ? Nei, har jeg passord til modemet hans ? Nei, Orker JEG å leke support for å få han på nett i det store og det hele ? NEI, fordi det burde ikke være behov for det..! For noen her, så er det kanskje litt vanskelig å skjønne men, noen finner ikke fram på desktoppen hvis du flytter rundt på ikonene, nevner noen : Morra mi, bestemora mi, bestefaren min osv. Han vet knapt nok hvordan man skal slå på maskina og har ved ett nødskrik lært seg hvordan man går inn på nettbanken..! Husk, ikke alle gidder å sitte gratis support for de som ikke kan. Ikke alle kan så mye med data, spesielt besteforeldregenerasjonen, de kan SVÆRT lite med data..! Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hehe.. ja, vet hvordan det er Men man må bare se realiteten og handle etter det. Det nytter ikke å bli sur og tenke at de burde kunne like mye som deg. Og har man litt medmenneskelighet så hjelper man til der man kan, selv om man fra tid til annen tar det med små skritt. Når man først har en ISP som bruker PPPoE så får man handle etter det. Regner med at bestefaren din ikke bruker computeren såå mye at han ikke klarer å trykke på dialup-knappen fra tid til annen. Selv bruker jeg NGT, men mine foreldre bruker LOS og dermed PPPoE. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Bruk en router så slipper han dial-up saken. 5494179[/snapback] Ja, gidder han å betale for en router når han ikke aner hva det er.. ? Nei, har jeg passord til modemet hans ? Nei, Orker JEG å leke support for å få han på nett i det store og det hele ? NEI, fordi det burde ikke være behov for det..! For noen her, så er det kanskje litt vanskelig å skjønne men, noen finner ikke fram på desktoppen hvis du flytter rundt på ikonene, nevner noen : Morra mi, bestemora mi, bestefaren min osv. Han vet knapt nok hvordan man skal slå på maskina og har ved ett nødskrik lært seg hvordan man går inn på nettbanken..! Husk, ikke alle gidder å sitte gratis support for de som ikke kan. Ikke alle kan så mye med data, spesielt besteforeldregenerasjonen, de kan SVÆRT lite med data..! 5499820[/snapback] Hvis du bruker 10% av engasjementet du viser på forumet på bestefaren din, så blir nok problemet løst... Du må ikke glemme at blod er tykkere enn vann. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Et moment til er jo at ip-en fornadrer seg for hver opprigning, noe som skjer nokså ofts, selv om modemet ringer for deg. 5497787[/snapback] dyndns? null problem. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Et moment til er jo at ip-en fornadrer seg for hver opprigning, noe som skjer nokså ofts, selv om modemet ringer for deg. 5497787[/snapback] dyndns? null problem. 5501034[/snapback] Jeg sa vel ikke at det var noe prob, men det er en egenskap med pppoe... Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Tror ikke kunder som har f.eks en trådløs router og vil gjøre litt Port Forwarding setter pris på router modemene til Telenor.... Mvh, Sylvarius 5494241[/snapback] kan jo bare disable routeren i modemet og få den trådløse routeren til og ringe opp nettet eller ringe opp med modemrouteren og sette den nye routeren som dmz ikke noe problem Lenke til kommentar
Rim Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Nå blir jo ikke PPPox benyttet for kundenes sin del men fordi det gir ufattelig mye mer kontroll til ISPene, og når du har 100-200k kunder er det ganske kjekt... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg sa vel ikke at det var noe prob, men det er en egenskap med pppoe... 5706237[/snapback] At TN gjør det slik har jo ikke noe med at det er PPPoE, man kan fint tildele fast IP via PPPoE og det er nok mulig og la brukerne få samme dynamiske-IP vil jeg tro hvis de ønsket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå