Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PPPoE hvorfor blir det brukt?

Anbefalte innlegg

PPPoE skaper mye mer pes på support i og med det er mer styr på alle måter, Online sin noe ulogiske ide med og skjule @online.no i brukernavnet laget mye problemer for mange, at man har samme pålogging mot nett og e-post er også litt dumt da man får endel som bestiller nytt passord og ikke forstår att dette henger sammen.

Det er yttererst få fordeler med PPPoE for kundene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et moment til er jo at ip-en fornadrer seg for hver opprigning, noe som skjer nokså ofts, selv om modemet ringer for deg.

Jeg, som "server" hjemme har mye glede av og slippe å passe på at jeg alltid har riktig ip.

Har dynamisk ip, men den har ikke skifta på 3 år, så den er litt mer sikker sånn sett

Lenke til kommentar
Bruk en router så slipper han dial-up saken.

5494179[/snapback]

Ja, gidder han å betale for en router når han ikke aner hva det er.. ? Nei, har jeg passord til modemet hans ? Nei, Orker JEG å leke support for å få han på nett i det store og det hele ? NEI, fordi det burde ikke være behov for det..!

For noen her, så er det kanskje litt vanskelig å skjønne men, noen finner ikke fram på desktoppen hvis du flytter rundt på ikonene, nevner noen : Morra mi, bestemora mi, bestefaren min osv. Han vet knapt nok hvordan man skal slå på maskina og har ved ett nødskrik lært seg hvordan man går inn på nettbanken..!

Husk, ikke alle gidder å sitte gratis support for de som ikke kan. Ikke alle kan så mye med data, spesielt besteforeldregenerasjonen, de kan SVÆRT lite med data..!

Lenke til kommentar

Hehe.. ja, vet hvordan det er :) Men man må bare se realiteten og handle etter det. Det nytter ikke å bli sur og tenke at de burde kunne like mye som deg. Og har man litt medmenneskelighet så hjelper man til der man kan, selv om man fra tid til annen tar det med små skritt.

Når man først har en ISP som bruker PPPoE så får man handle etter det. Regner med at bestefaren din ikke bruker computeren såå mye at han ikke klarer å trykke på dialup-knappen fra tid til annen. Selv bruker jeg NGT, men mine foreldre bruker LOS og dermed PPPoE.

Lenke til kommentar
Bruk en router så slipper han dial-up saken.

5494179[/snapback]

Ja, gidder han å betale for en router når han ikke aner hva det er.. ? Nei, har jeg passord til modemet hans ? Nei, Orker JEG å leke support for å få han på nett i det store og det hele ? NEI, fordi det burde ikke være behov for det..!

For noen her, så er det kanskje litt vanskelig å skjønne men, noen finner ikke fram på desktoppen hvis du flytter rundt på ikonene, nevner noen : Morra mi, bestemora mi, bestefaren min osv. Han vet knapt nok hvordan man skal slå på maskina og har ved ett nødskrik lært seg hvordan man går inn på nettbanken..!

Husk, ikke alle gidder å sitte gratis support for de som ikke kan. Ikke alle kan så mye med data, spesielt besteforeldregenerasjonen, de kan SVÆRT lite med data..!

5499820[/snapback]

Hvis du bruker 10% av engasjementet du viser på forumet på bestefaren din, så blir nok problemet løst...

Du må ikke glemme at blod er tykkere enn vann.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Et moment til er jo at ip-en fornadrer seg for hver opprigning, noe som skjer nokså ofts, selv om modemet ringer for deg.

5497787[/snapback]

dyndns?

null problem.

5501034[/snapback]

Jeg sa vel ikke at det var noe prob, men det er en egenskap med pppoe...

Lenke til kommentar
Tror ikke kunder som har f.eks en trådløs router og vil gjøre litt Port Forwarding setter pris på router modemene til Telenor....

Mvh,

Sylvarius

5494241[/snapback]

kan jo bare disable routeren i modemet og få den trådløse routeren til og ringe opp nettet eller ringe opp med modemrouteren og sette den nye routeren som dmz ikke noe problem

Lenke til kommentar
Jeg sa vel ikke at det var noe prob, men det er en egenskap med pppoe...

5706237[/snapback]

At TN gjør det slik har jo ikke noe med at det er PPPoE, man kan fint tildele fast IP via PPPoE og det er nok mulig og la brukerne få samme dynamiske-IP vil jeg tro hvis de ønsket det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...