neivoll Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Kom på hva som er galt med banningen. Du må endre if (mysql_affected_rows >= 1) { til if (mysql_affected_rows() >= 1) { Problemet var altså at det manglet en () for å vise at det gjaldt rader fra alle mysql-spørringer. Se om ikke det funker nå. Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Du er bannet og kan ikke legge til hilsen eller ønske. Tuuuusen takk.. Du har vert til stor hjelp EDIT: Skal prøve å lage en delete ban side nå selv Du har lært meg så mye at jeg tror jeg skal klare det.. Endret 27. januar 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) slettet . Endret 27. januar 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Bra å se at jeg har både hjulpet og lært deg noe da Jeg lærer jo også selv av dette da, har aldri gjort noe med md5 eller ip-banning før. Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Så fint at du lærer noe selv også, og ikke bare jeg Har litt problemer med "slettban" siden: slettban.php </div><div id="admins"><p><b>Slette ban</b></p> <?php session_start(); if (isset($brukernavn)) { $mysql_host = "FJERNET"; //Fjernet informasjon $mysql_user = "FJERNET"; //Fjernet informasjon $mysql_pass = "FJERNET"; //Fjernet informasjon $mysql_db = "FJERNET"; //Fjernet informasjon $link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("$lang_dberr1"); if (mysql_select_db ($mysql_db)) { $mode = $_GET['mode']; $id = $_GET['ip']; if ($mode == "slettban") { $delete_ban = ("Delete from ban where ip='$ip'"); if (mysql_query($delete_ban)) { echo "IP Fjernet fra bannelisten!<br>Du blir sendt tilbake.. <meta http-equiv='refresh' content='2;url=index.php?side=slettban'>"; } else { echo "Error, kunne ikke slette!"; } else { $result = mysql_query("Select * from ban"); if (mysql_affected_rows() == 0) { echo "Ingen ban!"; } else { while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<p>------------------------------<br> ¤ <b>IP:</b> ".$row['ip']." ¤<br> ¤ <b>Administrer:</b> <a href='index.php?side=slettban&mode=slettban&ip=".$row['ip']."'>[Slett BAN]</a><br> ------------------------------</p> "; } } }}} } else { echo "Du må logge inn.<br><br>"; } ?> Kommer parse error med den kildekoden oppfor: Parse error: syntax error, unexpected T_ELSE in **MAPPER**\slettban.php on line 25 Vet ikke hvorfor.. I tillegg klarte jeg ikke liste opp bans, klarte bare slette via &mode=slettban&ip=123.123.123.123 Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Parse error er enkel. Du må legge inn en } etter else { echo "Error, kunne ikke slette!"; } , for å vise at du er ferdig med if ($mode == "slettban") { Når du har gjort det har du vel en } til overs nede i dokumentet, fjern den. Hvorfor du ikke får listet opp ip'er skjønner jeg ikke helt, det ser helt greit ut for meg (nå skal det sies at jeg er veldig trøtt). Si ifra hvis du ikke får det til innen i morra, så skal jeg teste ved å sette det opp på min server. Får du opp feilmeldingen du selv har skrevet ("Ingen ban!"), eller en annen error? Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 </div><div id="admins"><p><b>Slette ban</b></p> <?php session_start(); if (isset($brukernavn)) { $mysql_host = "SENSURERT"; $mysql_user = "SENSURERT"; $mysql_pass = "SENSURERT"; $mysql_db = "SENSURERT"; $link = mysql_connect ($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass) or die ("$lang_dberr1"); if (mysql_select_db ($mysql_db)) { $mode = $_GET['mode']; $id = $_GET['ip']; if ($mode == "slettban") { $delete_ban = ("Delete from ban where ip='$ip'") if (mysql_query($delete_ban)) { echo "IP Fjernet fra bannelisten!<br>Du blir sendt tilbake.. <meta http-equiv='refresh' content='2;url=index.php?side=slettban'>"; } else { echo "Error, kunne ikke slette!"; }} else { $result = mysql_query("Select * from ban"); if (mysql_affected_rows() == 0) { echo "Ingen ban!"; } else { while ($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<p>------------------------------<br> ¤ <b>IP:</b> ".$row['ip']." ¤<br> ¤ <b>Administrer:</b> <a href='index.php?side=slettban&mode=slettban&ip=".$row['ip']."'>[Slett BAN]</a><br> ------------------------------</p> "; } } }}} g else { echo "Du må logge inn.<br><br>"; } ?> Parse error: syntax error, unexpected T_IF in **MAPPER**\slettban.php on line 21 Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Prøv med en ; etter siste parantes i linje 20. Greia her er at du må prøve deg fram litt på egenhånd når du får enkle parse errors, før du spør her i forumet. Skriv heller her hvis du får problemer som er vanskeligere å fikse. Må du ha hjelp til parse errors, send meg heller en PM. Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Jepp Funker fint nå Tnxtnx enda en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå