Gå til innhold

Skatt, -to jobber.

sdf123

Anbefalte innlegg

Hei

Har for tida 2 jobber, noe som jeg trives utrolig godt med, mandag til onsdag på den ene jobben og torsdag til fredag + annenhver klørdag på den andre. Uka går mega kjapt, noe som betyr at jeg må ha variasjon i jobben min=)

Men det jeg lurer på, ettersom jeg har 2 inntekter nå, må jeg jo bruke del 2 av skattekortet også, og den er jo på 35% :/. Men hvordan funker dette, får jeg tilbake mer penger på skatten til neste år da? Eller er det helt høl i hodet og ha 2 jobber? Jeg har tabell trekk på den jobb 1. Hvordan skal jeg beregne skattekort 1? Utfra det jeg tjener på jobb 1 eller total av jobb 1 og 2, + alt annet(gjeld, bsu osv osv)

Flott om noen viste dette, da jeg har lurt litt på dette=)

b-ill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har for tida 2 jobber, noe som jeg trives utrolig godt med, mandag til onsdag på den ene jobben og torsdag til fredag + annenhver klørdag på den andre. Uka går mega kjapt, noe som betyr at jeg må ha variasjon i jobben min=)

Men det jeg lurer på, ettersom jeg har 2 inntekter nå, må jeg jo bruke del 2 av skattekortet også, og den er jo på 35% :/. Men hvordan funker dette, får jeg tilbake mer penger på skatten til neste år da? Eller er det helt høl i hodet og ha 2 jobber? Jeg har tabell trekk på den jobb 1. Hvordan skal jeg beregne skattekort 1? Utfra det jeg tjener på jobb 1 eller total av jobb 1 og 2, + alt annet(gjeld, bsu osv osv)

Flott om noen viste dette, da jeg har lurt litt på dette=)

5492090[/snapback]

Det er vel ikke du selv som beregner skattekort 1?

Jobb 1 trekker vel skatt i følge tabellen på det kortet du har levert dem, mens Jobb 2 trekker 35%. Så når det er tid for likning året etter, sjekker skatteetaten hvor mye du har tjent tilsammen, hvor mye skatt du har betalt til sammen, trekker fra eventuelle fradrag og sitter igjen med enten at du får tilbake skatt, eller må betale restskatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...