Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beste ruter med printerstøtte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det burde jo gå greit det ja. Funker sikkert utmerket for den slags bruk.

5492454[/snapback]

Kanskje ikke HELT det svaret jeg ville ha.. hehe. hørtes ikke ut som du hadde en stor formening om saken, mest sånn "jeg-vil-ha-postet-en-post-til" :D

Lenke til kommentar

Jeg har både en asus wl500g og en smc 2804wbrg(eller.no)

Fordel med asus: gpl firmware (det finnes mange custom firmwares der ute som gir deg mange muligheter), samt at den har både usb og parallell tilkobling for printer.

Fordel med smc: et enkelt lite program som setter opp printerporten på klientmaskinene.

Ellers har jeg ikke noe spesielt negativt å si om noen av dem:)

Lenke til kommentar

jeg har wl500g selv, og er ikke fornøyd med den trådløse rekkevidden, utrolig dårlig, holder kun inni et rom som er på 4kvm. selve routeren er flott, har 3parts firmware som funker utmerket, brukte usb tilkoblingen på den før til printeren, funket veldig bra, men ettersom jeg har en multiprinter sak, så får jeg ikke brukt scanneren, så derfor kjøpte jeg meg en brother dcp315cn med rj45 tilkobling og problemet var løst=)

Endret av b-ill
Lenke til kommentar

Hvordan er WL-500G på QoS delen? Googlet litt og fikk inntrykk av at den var litt halt. :ermm: Ikke at jeg vet så mye om oppsett av QoS, men ville det funke greit å sette opp denne rutern slik at jeg får like god ping i CS:S selv om bittorrenten tasser og går i bakgrunnen? :hmm: Eller bør jeg heller satse på gaming ruteren fra D-Link? Men den har ikke printserver... :cry:

Lenke til kommentar
Hvordan er WL-500G på QoS delen? Googlet litt og fikk inntrykk av at den var litt halt. :ermm: Ikke at jeg vet så mye om oppsett av QoS, men ville det funke greit å sette opp denne rutern slik at jeg får like god ping i CS:S selv om bittorrenten tasser og går i bakgrunnen? :hmm: Eller bør jeg heller satse på gaming ruteren fra D-Link? Men den har ikke printserver... :cry:

5554853[/snapback]

bruker ikke qos så jeg vet ikke, er det til å dele hastigheten med til feks iptelefoni og lignende? hxxp://wl500g.info finner du masse av info om asusen

Lenke til kommentar
bruker ikke qos så jeg vet ikke, er det til å dele hastigheten med til feks iptelefoni og lignende? hxxp://wl500g.info finner du masse av info om asusen

5554892[/snapback]

Ja, det er det jeg tenker på. Jeg vil ha noe som er smartere enn at man kan sette en eller annen grense oppad på opp- eller nedhastigheten. Jeg vil ha noe som gjør at når ip-telefonen ringer, så gis den all den båndbredden den trenger for ikke å bli forstyrret av bittorrent (som skal kunne gå på fullt til vanlig). Men takker for link. Skal grave meg ned i all info'n som er der... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...