Gå til innhold

TV til kjellerstue.

Anbefalte innlegg

Hei.

Min mor skal nå pusse opp kjellerstuen vår, og da bytte ut vår 20 år gamle B&O tv med noe en anelse bedre, samt et surround system og en dvd spiller/opptaker.

Rommet er bortimot helt kvadratisk, og sånn som tanken er så vil sittegruppen være 5-6 meter ifra plasseringen til tv`n.

Tv`n vil PRIMERT bli brukt til og se på Tv og se DVD, og en og annen ytterst sjelden gang til og bli spillt på (PS2, Xbox etc.) Vi har forøvrigt Parabol (viasat) med digital tuner kombinert med opptaksmulighet, pause live sendinger etc (om det har noen betydning).

Så, hva skal en kjøpe? Plasma? LCD? DLP?

Jeg forestiller meg en TV på helst over 40 tommer, av god kvalitet og veldig veldig bra bilde (i forhold til CRT). Min mor og jeg har innsett at viss vi kjøper en dyr og stor tv i år vil den mest sannsynligvis vere en sinke teknologisk sett om 7-8 år, men så lenge den kan vise bildeformat som er aktuelle og sende tv over etc, og har god kvalitet så er vi fornøyde, er ikke opptatt av å ha alt det nyeste siden vi mest sannsynligvis ikke har bruk for det :)

Surround system må man og ha, stilles kun 1 krav til dette fra min mors side.. Elegant, det skal vere pent å se på, ikke ekstremt mangen høytalere som er store og klompete med like store og klompete reciver etc. Slankt, elegant og helst så lite som mulig. Jeg har sett på KEF Kit 100, som en mulig kandidat.

Prisgense på alt dette, 50-60 tusen er maks grensen, eller vi sette grensen der siden det er måte på hvor mye penger man skal bruke på dette når man er en alminnelig familie som ser på tv og ser film på en sen lørdags kveld.

På forhånd takk, ser fram til mangen gode svar og anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får den for 29.900 enkelte plasser :p

1080p? Har ikke peiling på hva det er for noe, men for all del, skoler meg på området, trenger all informasjon jeg kan få før det store kjøpet :)

Sånn som jeg ser det, er jeg ute etter og få mest mulig tv for ca. 30.000 eller der om krong, skal jo ha suround system og dvd spiller i tilleg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...