Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke til å sende ut epost med d-link 624+.

Anbefalte innlegg

hei.

har store problemer med å sende ut e-post fra outlook! Det er en online epost.

har en d-link 624+ og en nextgentel router(Speed touch). har opnet port nummer 25 på speed touch'en og gitt DMZ til min maskin med D-linken.

Har selfølgelig lagt inn smtp.online.no på utgående mailer...

Problemet er når jeg sender ut en epost, så får jeg ingen feilmelding i det jeg sender ut e-posten, men jeg får en mail i inboksen der det står: Fra: Systemansvarlig subjekt: kan ikke leveres: "subjektet jeg gav eposten".

Kan noen hjelpe meg med dette? har hatt samme problemet i over et år nå. begynner å bli desperat.

Takker meget for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

1. Du trenger ikke lage noen regler for utgående trafikk.

2. Ikke sett maskinen din i DMZ. Det betyr at alt er åpent inn til din maskin.

3. Har du skrevet rett mailadresse til mottakeren?

4. Det går ann å lese mailen via Mailwasher og bounce tilbake beskjeden du får, så trur du at mailadressen ikke finnes.

5. Skriv noe i enme så ikke automatiske spamfiltre bouncer mailen tilbake fra ISP.

6. Det er telenor du har som ISP?

Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt. Du sier at du har router fra Nextgentel, og da kan du ikke bruke smtp.online.no som er Telenor sin SMTP-server. De vil ganske enkelt ikke tillatte at du bruker den så lenge du ikke er koblet opp via et telenorabonnement. Hvis du har ADSL fra NGT må du bruke mail.broadpark.no.

Ingen ISPer jeg kjenner til tillatter andre enn deres egne abonnenter å bruke SMTP-serveren deres, ellers kunne jo spammer misbruke serveren over en lav sko, med det resultat at serveren ville bli svartellistet.

Ellers så har har helt rett, du trenger ikke åpne noen porter for å sende mail. I utgangspunktet er det åpent for all utgående trafikk på D-Link'en din. Fjern regelen du har lagt inn for port 25 og ta maskinen ut av DMZ. Siden du har router fra NGT med innebygget brannmur bør du streng tatt ikke bruke router-delen i D-Link-en. Du bør heller koble NGT-routeren til en LAN-port og deaktivere DHCP i D-Link-en. Husk også å gi D-Link'en en adresse i samme range som NGT-routeren deler ut. F.eks. 10.0.0.100, for det kan jo være greit å kunne konfigurere den uten å bytte IP-på PCen.

Endret av Øystein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...