RamGuy Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg ser etter et blad eller noe sånt som kan lære meg alt fra litt simplere SQL koding -- Litt mer avangsert. Har en eller annen noen godt foslag til hvilket blad jeg skal velge, eller hva jeg skal gjøre? Ikke tenk så mye på prisen til det eventuelle bladet, men det skal helst være på norsk da. Men i hvertfall ikke noe annet en Engelsk eller Norsk! Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg ser etter et blad eller noe sånt som kan lære meg alt fra litt simplere SQL koding -- Litt mer avangsert. Har en eller annen noen godt foslag til hvilket blad jeg skal velge, eller hva jeg skal gjøre? Ikke tenk så mye på prisen til det eventuelle bladet, men det skal helst være på norsk da. Men i hvertfall ikke noe annet en Engelsk eller Norsk! 5491793[/snapback] Kommer an på hvilken sql server du er interessert i. For Microsoft SQL Server er SQL Server Magazine et godt alternativ, og jeg har hørt at Oracle Magazine skal være godt, men har aldri lest det selv. DB2Mag kan være aktuelt for IBM DB2, men jeg har enda ikke møtt noen som bruker DB2 i Norge. For MySQL og PostgreSQL vet jeg ikke om noe. Lenke til kommentar
___ Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Jeg ser etter et blad eller noe sånt som kan lære meg alt fra litt simplere SQL koding -- Litt mer avangsert. Har en eller annen noen godt foslag til hvilket blad jeg skal velge, eller hva jeg skal gjøre? Ikke tenk så mye på prisen til det eventuelle bladet, men det skal helst være på norsk da. Men i hvertfall ikke noe annet en Engelsk eller Norsk! 5491793[/snapback] Husk at vi bor i et lite land, så utvalget av *norske* blader om SQL tror jeg er mindre enn jeg kan telle på en finger. Det som finnes av utenlandske blader om emnet, tror jeg også er lite. Det finnes tidsskrifter som omhandler de store databasemotorene, men om du finner så veldig mye matnyttig for pengene her, tviler jeg på. Jeg ville ikke kastet bort pengene på dette, men heller kjøpt meg en bra bok om emnet. Avhengig av hva slags nivå du er på, så finnes det uansett en bok for deg. Forlaget O'Reilly har ry på seg for å gi ut meget bra bøker, og de kommer ganske snart med boken "SQL Cookbook" som ser spennende ut. Sjekk ut www.oreilly.com. Werner Lenke til kommentar
roac Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det som finnes av utenlandske blader om emnet, tror jeg også er lite. Det finnes tidsskrifter som omhandler de store databasemotorene, men om du finner så veldig mye matnyttig for pengene her, tviler jeg på. 5493815[/snapback] SQL Server Magazine har i hvert fall mye matnyttig for de som holder på med Microsoft SQL Server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå