DuckDuckGoose Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Jeg lurer på når gigantene endelig får bestemt seg for hvilket format av DVD som skal bli standard slik at vi forbrukere ikke kjøper katta i sekken? Vet noen det? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Neppe noen som vet. Selv de innvolverte. For tiden pågår det jo en idiotisk formatkrig som betyr et kompatiblitetsproblem for brukerne. I det lengere løp kommer det kanskje flere spillere som kan spille alle format og da blir jo problemet mindre. Hvis vi ser på historien er det ikke overveiende sannsynlig at det blir noe større samarbeid mellom dagens forskjellige standarder. Den som klarer å karre til seg det største markedet vil KANSKJE vinne, men hvis det "alternative" markedet er stort nok kan vi jo faktisk ende opp med 2 forskjellige skriveformater... :sad: Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 dette er jo noe av den samme 'krigen' som vhs <-> beta for endel år siden og philips-båndene (vanlige kasetter slik vi kjenner de idag) og etelletannetformat jeg ikke husker navnet på. det var jo en av disse standarene som vant frem....har på følelsen at det blir slik på dvd-fronten også... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Quote: Den 2002-09-13 13:11, ilpostino skrev:det var jo en av disse standarene som vant frem....har på følelsen at det blir slik på dvd-fronten også... Du har selvfølgelig (nesten) helt rett. Men, legg merke til at produksjonen av Betamax ikke ble avsluttet først for en drøy måned siden!!! Dessuten overlevde Laserdiscformatet, frem til DVD kom... Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 For å gjøre situasjonen enda værre, har jo nettopp BlueRay og et annet "high-capacity" DVD format blitt lansert. Sony skulle vistnok komme med en brenner som støtter både DVD-R/RW og DVD+R/RW. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Om noen år tenker jeg. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå