Gå til innhold

Post dine favoritter blant blues-funk låter!

ZenCo

Anbefalte innlegg

Hei folkens!! Jeg er veldig glad i blues-funk/blues/funk. Ingerting er som sanger som virkelig groover! Spesielt glad i instrumentale! Og dere, vær snille og ikke post slike poster som: "Den suger jo vilt" & "Nei, den ruler!"... Altså ikke kommenter andres forslag, bare skriv ditt, ikke noe mer!!

Min personlige favoritt er Jaco Pastorius med The Chicken!

Ha en fin dag! ;)

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, du har ikke filla peiling på hva du snakker om. Funk og blues er begge store sjangre med vidt rom i alle ender. Blues kan være alt fra skranglete og akkustisk Robert Johnson, til Muddy Waters, til B.B. King til Stevie Ray Vaughan, til Clapton til Buddy Guy til Robert Cray, til noe materiale av Yngwie Malmsteen og andre shreddere. Vidt spekter, tro du meg. Mye av det samme gjelder for funken, som kan spenne fra James Brown til disco til elektrofunk og tilbake igjen. Tar du poenget?

Blues-funk er en HELT legitim betegnelse på musikk som ligger i krysningspunktet mellom blues og funk. Gjerne vil en slik låt låne bluesens oppbygning og kombinere den med funky rytmer, samt hente riff, idèer, melodier og frasering fra begge sjangre.

Et helt legitimt uttrykk på linje med for eksempel jazzblues, jazzfunk, eller countrybluesjazzfunk, for den saks skyld.

Fornøyd?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...