Martin-sama Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg er en av de mange tror jeg, som går rundt å venter på lanseringen av FFXI på 360, forhåpentligvis 1. Mai. Men jeg har bare noe spørsmål til dette spillet, jeg har spilt mange av spillene på PS, og PS2, men har aldri vært borti denne online utgaven av en av mine yndlingsspillserier. Jeg lurer bare på om hvordan er historien i spillet, er det noen handling, eller bare gjør man små oppdrag, og kjemper mot andre spillere? Og når man spiller online, vil alle spillere som spiller kunne nå hverandre, eller går man inn på forskjellige servere? Dere som har spilt spillet på PC, hvordan er det? Gleder meg veldig til det, men vet ikke hvordan det er i det hele tatt! Takk for at du leste! Endret 26. januar 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Dette lurer jeg også på. Har ikke likt FF spillene noe særligt men dette som kommer til 360 virker litt rått ut med den online tingen. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Man spiller online hele tiden. Final Fantasy XI er et rent MMOPRG, i samme klasse som World of Warcraft, Guild Wars etc. etc. Jeg spiller det ikke selv, men jeg vet det er flere forskjellige servere å velge mellom. Finnes vel en norsk server også så vidt jeg vet... Endret 24. januar 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ja, men er det ingen som vet mer enn dette, det er mange på dette forumet som spiller/har spilt FFXI, er det noen som kan gi meg litt mer konkret informasjon? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Lurer på enda en ting også! Er det "leveler" som på de gamle FF-spillene, eller er det et slags sphere grid som det i FFX? Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Løp til Narvesen i dag så finner du Official Xbox 360 Magazine, der finner du en cd med betaversjonen av FF XI. Skal prøve den i løpet av uken tenker jeg, kommer nok med noen kommentarer! Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Ok, takk! Hvor lenge vil dette bladet være i butikkene? Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Ok, takk! Hvor lenge vil dette bladet være i butikkene? 5503147[/snapback] Var innom narvesen i bokstaveien i Oslo (de hadde en haug av bladene der) og de returnerer slike blader ca etter en måned. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Ok, så det kommer nye hver månede da, da får jeg se å kjøpe det! Hørte at det skulle være en helt vill installasjon på spillet! Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har spilt FFXI på PC, selv om det begynner å bli lenge siden. Jeg gav etterhvert opp spillingen fordi det var særdeles tidkrevende. Det er i utgangspunktet et bra spill spør du meg, og det ser egentlig ut til at de fleste er enige. Spillet har mye du kan kose deg med, spesielt crafting og småting du kan drive på med ved siden av større missions. Det er også særdeles enkelt å selge ting, ved at man kan gå rundt med en "shop" som er aktivert hele tiden. Trenger ikke sette opp noe greier og stå stille eller noe slikt. I tillegg har du Auction House i de store byene som gjør at du burde få makspris for en god del items du selger. Akkurat dette med å selge/kjøpe ting slik er noe jeg har kommet til å savne i andre spill jeg har prøvd. Hvis du først bestemmer deg for at du skal spille det er det nok greit å være forberedt på at spillet ikke i særlig grad ligner de andre FF-spillene. Selve spillet kan du jo lese mer om på nettsidene til Square Enix eller spillets egne sider, og ikke minst i spillanmeldelser. Gamespot og IGN anmeldte PC utgaven for lenge siden, og expansion packen ikke fullt så langt tilbake. Selv er jeg faktisk fristet til å spille FFXI igjen, men jeg vet at det kommer til å ta alt for lang tid. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har spilt FFXI på PC, selv om det begynner å bli lenge siden. Jeg gav etterhvert opp spillingen fordi det var særdeles tidkrevende. Det er i utgangspunktet et bra spill spør du meg, og det ser egentlig ut til at de fleste er enige. Spillet har mye du kan kose deg med, spesielt crafting og småting du kan drive på med ved siden av større missions. Det er også særdeles enkelt å selge ting, ved at man kan gå rundt med en "shop" som er aktivert hele tiden. Trenger ikke sette opp noe greier og stå stille eller noe slikt. I tillegg har du Auction House i de store byene som gjør at du burde få makspris for en god del items du selger. Akkurat dette med å selge/kjøpe ting slik er noe jeg har kommet til å savne i andre spill jeg har prøvd. Hvis du først bestemmer deg for at du skal spille det er det nok greit å være forberedt på at spillet ikke i særlig grad ligner de andre FF-spillene. Selve spillet kan du jo lese mer om på nettsidene til Square Enix eller spillets egne sider, og ikke minst i spillanmeldelser. Gamespot og IGN anmeldte PC utgaven for lenge siden, og expansion packen ikke fullt så langt tilbake. Selv er jeg faktisk fristet til å spille FFXI igjen, men jeg vet at det kommer til å ta alt for lang tid. 5504421[/snapback] Takk for informasjon! Tidskrevende kan jeg tenke meg, men det er fint å ha et spill som du kan pusle litt med nå og da, jeg hater å gjøre spill ferdig... En av grunnene til at jeg kommer til å kjøpe FF XI er at det er et spill som kommer til å bli spilt svært mye tror jeg. I forhold til PDZ som de fleste av de som kjøpte det i Novemver/desember er lei av. FFXI derimot er mye mer langvarig, og det liker jeg! Dessuten skal det bli spennende å prøve ut MMORPG for første gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå