RamGuy Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har nå godt fra Mozilla FireFox 1.5 (Engelsk) overtil Opera 8.51 (Engelsk versjon, med Norsk tekst). Må si at på min ræva PC, med en Athlon XP 2400+, sokkel A (333MHz) og bare 512MB Ram, 60% er alltid i bruk. Så er det mye bedre med Opera enn Mozilla FireFox, det går litt fortere, fordi noen ganger, særlig når du har kjørt FireFox over en lengre periode så bruker den tusen år! Men dette merker jeg ikke noe til i Opera, den går sirka et hakk raskere en hva FireFoxen gjør på sitt raskeste hele tiden. Men er det noen mulighet for å kopiert minne/hukomelsen (altså alle nettlinkene jeg har vært inne på + mine lagrede Passord i Password Manager) over til Opera? Hvordan kan jeg få til det? Lenke til kommentar
smh Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Men er det noen mulighet for å kopiert minne/hukomelsen (altså alle nettlinkene jeg har vært inne på + mine lagrede Passord i Password Manager) over til Opera? Hvordan kan jeg få til det? 5522503[/snapback] Eg har heller ikkje funnet nokon måte å gjera dette på. Nokon som veit? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Opera er helt klart best. I motsetning til FF og IE, så er Opera mye mer "smartere" og har intelligente funksjoner. Blant annet "framover"-knappen som lar deg f.eks bla til neste side i en artikkel, eller på forumet. Gå f.eks inn hit: http://www.home.no/ymze/RR/ Trykk på et bilde, hold inne Shift og trykk X... Genialt? Jepp. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 jeg ser at dere ikke er fornøyd med hastigheten til IE. det er fordi den reserverer hastighet for å kunne kjøre forskjellige oppdateringer ect. så følg instruksjonen min å du vil få 20% mer hastighet. Start --> kjør --> gpedit.msc --> administrative maler --> nettverk --> QoS pakkeplanlegging --> i høyre vindu kan du se en fil som heter begrenset båndbredde som kan reserveres. dobbelklikk på den --> trykk på aktiver å så skriver du inn 0% --> trykk ok og du har mer hastighet. Du kan også gjøre slik i tilleg til det forige. Start --> kjør --> regedit --> hkey_local_machine --> software --> microsoft --> windows --> explorer --> remote computer --> namespace --> så får du opp 2 filer. den ene er "{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}" som forteller Explorer til å vise printere som er delt på maskinene. den andre er "{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}," som er oppgavene Exploreren har. denne trengs ikke, den tar bare bye av speeden til browseren så den kan du slette med å høyreklikke på verdien (i høyre vindu) og slett. Håper dette kom til nytte for noen. Mvh Christian Sørensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå