Gå til innhold

Nyhet: AMD utsetter Clawhammer og Barton


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men seriøst.. :smile:

Amd sliter visst litt med memorycontrolleren, som er bygd inni cpu`en. Dei har vanskelig for å kjøre den på høgare hastighetar på grunn av den. Litt synd for Amd òg dei har jo satsa alt på Hammer, er litt redd for at Intel vil ta heilt over... :/

Satset på å kjøpe ein clawhammer i år, men no trur eg at eg heller går for p4/oc.

Lenke til kommentar

Det er vel et bevis på at AMD nok engang blir rammet av kort utviklingstid av nye produkter. AMD bruker visstnok mindre tid på å utvikle prosessorer enn Intel gjør på chipsett og det merker vi forbrukere før eller siden, ting må testes og gjøres grundig. Kanskje AMD begynner å innse dette... Jeg sier ikke at Intel er perfekt heller, men personlig har jeg opplevd at Intel systemer er mer problemfrie enn AMD systemer.

 

Det er også betenkelig at AMD bare fortsetter med Intels x86 serie når de begynner med 64bits prosessorer. AMD burde etter min mening begynne å tenke selv og utvikle et eget produkt som de ikke baserte på et 20 år gammelt design "lånt" fra Intel. Tilogmed Intel har innsett at dette begynner å bli foreldet med sin Itanium.

 

Bare en liten digresjon fra meg.

Lenke til kommentar

Hehe... det var akkurat det jeg skrev i et annet innlegg her om dagen. At det kommer til å bli forsinket... Det blir det jo alltid, og jeg kunne ikke helt se for meg at den kom i 2002.

 

Prisnivået ved lanseringen pleier jo å være urimelig høy, på 4000,- +

 

Skaffer meg nok ikke en Hammer CPU før om 1 år eller no...

Lenke til kommentar

Quote:


unwill skrev (2002-09-14 09:29):

Hehe... det var akkurat det jeg skrev i et annet innlegg her om dagen. At det kommer til å bli forsinket... Det blir det jo alltid, og jeg kunne ikke helt se for meg at den kom i 2002.


Prisnivået ved lanseringen pleier jo å være urimelig høy, på 4000,- +


Skaffer meg nok ikke en Hammer CPU før om 1 år eller no...


 

Pluss at jeg er veldig spent på hovedkortene... Vil ha stabilt og bra hovedkort og jeg er ikke sikker på at de første kortene som kommer er så bra.

Lenke til kommentar

AMD skryter på seg ja. Kjøp Intel og få kvalitet med ytelse, men skal du ha det heftigste så må man vel vente til 3Ghz utgaven kommer for den har litt forandringer og blir mye mer overclokk bar enn 2,8Ghz! :smile:

 

Aldri hatt problemer med min 1,6aGhz@2,35Ghz. har hatt den på 2,6Ghz, men da ble det for varmt for orginal kjøleren. :sad:

Lenke til kommentar

Er redd Amd kommer til å tape ein del til Intel, ja.

Intel kan jo gi ut 3Ghz med Hyperthreading og Granite Bay akkurat når dei vil. Dei kommer til å dra i fra Amd. Spesielt når dei lanserer Dual channel DDR på 667Mhz fsb. Raskeste Amd har å by på no er jo 2200 mens Intel er på 2.8 (!). 2400 og 2600 kommer sikkert ikkje før langt uti Oktober.

 

Amd

2001 1st 6 months

Revenue = $2.174 billion

2002 1st 6 months

Revenue = $1.502 Billion - DOWN 31%

 

[ Denne Melding var redigert av: Eurit på 2002-09-14 18:14 ]

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...