skyline Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Sheriff_buford: Prøvde du på sikte til meg i den forrige posten? Jeg mener selv at jeg hverken var bastant eller feilaktig. Jeg veit at MSI er dårlig(av erfaring) og av "alle" andre som driver med data som jeg kjenner, har samme erfaring. Tilfeldig? Jeg prøver bare å komme med tips og råd, slik at andre slipper å gå i den fella. Når det er sagt, så kan MSI komme med gode hovedkort i fremtiden, men pr. dags dato finnes det vel meg bekjent ingen gode, stabile MSI hovedkort. (med stabile rippel spenninger) Endret 12. februar 2006 av skyline Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Jeg mener selv at jeg hverken var bastant eller feilaktig.Jeg er skråsikker på MSI er dårlig(av erfaring) 5595439[/snapback] Tull ! For vanlig bruk er MSI-kortene helt greie for de fleste. Ville trådstarteren ha seg et overklokkingskort eller ? Endret 12. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg mener selv at jeg hverken var bastant eller feilaktig.Jeg er skråsikker på MSI er dårlig(av erfaring) 5595439[/snapback] Tull ! For vanlig bruk er MSI-kortene helt greie for de fleste. 5595494[/snapback] Så du syns det er helt greit at pc`en er ustabil? jaja, hver sin smak. Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 " MSI er aldri å foretrekke, enkelt å greit. (Med mindre man "mangler" litt mellom øra)" Det var den setningen der eg reagerte på, har selv et MSI 865PE Neo2-V (478) Og klokker en prescott 3GHz uten problem til 3.9 GHz. Så til vanlig bruk er der ikke noe galt med MSI Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg mener selv at jeg hverken var bastant eller feilaktig.Jeg er skråsikker på MSI er dårlig(av erfaring) 5595439[/snapback] Tull ! For vanlig bruk er MSI-kortene helt greie for de fleste. 5595494[/snapback] Så du syns det er helt greit at pc`en er ustabil? jaja, hver sin smak. 5595544[/snapback] Her er mitt svar: Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 " MSI er aldri å foretrekke, enkelt å greit. (Med mindre man "mangler" litt mellom øra)" Det var den setningen der eg reagerte på, har selv et MSI 865PE Neo2-V (478) Og klokker en prescott 3GHz uten problem til 3.9 GHz. Så til vanlig bruk er der ikke noe galt med MSI 5595560[/snapback] Greit, den var kanskje litt drøy. Men jeg har brukt så mangen timer på å hjelpe folk med ustabile MSI hovedkort, som hverken har overklokket eller gjort noenting, at jeg er fed up med hele merket. JEG har til gode å høre om noen i min krets med datafolk som er fornøyd med MSI hovedkort. Det var ikke meningen å fornærme noen. (vel, kanskje noen av di kammeratene mine som kjøpte MSI hovedkort for å overklokke, men som fant ut at 2,8 Vdimm var maks. OUCH!) Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg mener selv at jeg hverken var bastant eller feilaktig.Jeg er skråsikker på MSI er dårlig(av erfaring) 5595439[/snapback] Tull ! For vanlig bruk er MSI-kortene helt greie for de fleste. 5595494[/snapback] Så du syns det er helt greit at pc`en er ustabil? jaja, hver sin smak. 5595544[/snapback] Her er mitt svar: 5595574[/snapback] Merkelig at det er kun MSI maskiner som er ustabile? Og aldri DFI, Asus, Epox og Abit. Pc`er med hovedkort fra disse produsentene har jeg aldri hatt tull med. Men med engang det er snakk om MSI, så er det bare krøll. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg mener selv at jeg hverken var bastant eller feilaktig.Jeg er skråsikker på MSI er dårlig(av erfaring) 5595439[/snapback] Tull ! For vanlig bruk er MSI-kortene helt greie for de fleste. 5595494[/snapback] Så du syns det er helt greit at pc`en er ustabil? jaja, hver sin smak. 5595544[/snapback] Her er mitt svar: 5595574[/snapback] Merkelig at det er kun MSI maskiner som er ustabile? Og aldri DFI, Asus, Epox og Abit. Pc`er med hovedkort fra disse produsentene har jeg aldri hatt tull med. Men med engang det er snakk om MSI, så er det bare krøll. 5595591[/snapback] Kanskje noen kan jobben sin bedre enn andre.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 " MSI er aldri å foretrekke, enkelt å greit. (Med mindre man "mangler" litt mellom øra)" Det var den setningen der eg reagerte på, har selv et MSI 865PE Neo2-V (478) Og klokker en prescott 3GHz uten problem til 3.9 GHz. Så til vanlig bruk er der ikke noe galt med MSI 5595560[/snapback] (vel, kanskje noen av di kammeratene mine som kjøpte MSI hovedkort for å overklokke, men som fant ut at 2,8 Vdimm var maks. OUCH!) 5595582[/snapback] MSI-korta er jo ikke de optimale OC-kort, det vet jo de fleste... Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) " MSI er aldri å foretrekke, enkelt å greit. (Med mindre man "mangler" litt mellom øra)" Det var den setningen der eg reagerte på, har selv et MSI 865PE Neo2-V (478) Og klokker en prescott 3GHz uten problem til 3.9 GHz. Så til vanlig bruk er der ikke noe galt med MSI 5595560[/snapback] (vel, kanskje noen av di kammeratene mine som kjøpte MSI hovedkort for å overklokke, men som fant ut at 2,8 Vdimm var maks. OUCH!) 5595582[/snapback] MSI-korta er jo ikke de optimale OC-kort, det vet jo de fleste... 5595643[/snapback] Jepp, det stemmer det. Men hva sier det deg om kortet generelt? Jo, det er ikke laget med optimale og beste komponenter, hvilket igjen koker ned til stabilitet. Særlig over tid, 24/7 over ett år eller to, og man vil merke forskjell. Jeg skal ikke si at det ikke finnes håp om å få en pc stabil med MSI hovedkort, men sjangsen for ett ustabilt system er etter min erfaring høyere. Jeg føler at de fleste som velger MSI, velger det pga. prisen (og gadgets). Vel, man får det man betaler for når det gjelder hovedkort, (dette gjelder ofte ram også) Ett godt stabilit hovedkort er alfa omega på en god pc. Kanskje noen kan jobben sin bedre enn andre.... Hehe, kanskje det. Endret 12. februar 2006 av skyline Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Jepp, det stemmer det. Men hva sier det deg om kortet generelt? Jo, det er ikke laget med optimale og beste komponenter, hvilket igjen koker ned til stabilitet. Særlig over tid, 24/7 over ett år eller to, og man vil merke forskjell. Jeg skal ikke si at det ikke finnes håp om å få en pc stabil med MSI hovedkort, men sjangsen for ett ustabilt system er etter min erfaring høyere. Jeg føler at de fleste som velger MSI, velger det pga. prisen (og gadgets). Vel, man får det man betaler for når det gjelder hovedkort, (dette gjelder ofte ram også) Ett godt stabilit hovedkort er alfa omega på en god pc. Kanskje noen kan jobben sin bedre enn andre.... Hehe, kanskje det. 5595662[/snapback] Ikke uten grunn at flere av verdens største PC-produsenter bruker MSIkort i sine pCèr... Nok om saken for min del i kveld, skal på noen XXX.com sider nå... Endret 12. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Så DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert er å anbefale på det sterkeste forran MSI og Abit? Med tanke på stabilitet og overklokking Men dem som kjøper DFI, bør dem ikke ha litt mer erfaring med bios osv enn dem som er vandt med vanlige MSI & Abit kort ? Med igjen tanke på overklokking osv? Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Riktig det som exmith2k her sier; at man bør nok være litt erfaren før man hopper inn i et klokkeeventyr at de største! Tror derfor ikke at DFI strengt tatt er det optimale hovedkortet til hvilken som helst pc, som det gis uttrykk for her... Dessuten måker man seg jo rett inn i en overklokkingsverden her som kanskje ikke starttråden nødvendigvis var ute etter... Kan jo like godt være til alminnelig bruk dette også. Ikke grav dere inn på at DFI er godt til å klokke heele posten igjennom her! Inkluder også vanlig bruk... Jeg foretrekker Asus for min del! Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har nå MSI selv, og kan si det slik: *Dårligste kjøpet av hovedkort hittil. *Følger ikke spesifikasjon. *Oppfører seg rart. (ustabilt uten grunn) *Hånterer ikke Dual core opteron selv med nyeste Bios. (med det mener jeg at jeg ikke for overklokka) *En pluss med kortet er at jeg aldrig har hatt noe problemer med S-ata kontrollern, og der vet jeg at DFi har noe svinn på skogen. Men ellers gå for Asus eller DFi, styr unna MSI. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har nå MSI selv, og kan si det slik: *Dårligste kjøpet av hovedkort hittil. *Følger ikke spesifikasjon. *Oppfører seg rart. (ustabilt uten grunn) *Hånterer ikke Dual core opteron selv med nyeste Bios. (med det mener jeg at jeg ikke for overklokka) *En pluss med kortet er at jeg aldrig har hatt noe problemer med S-ata kontrollern, og der vet jeg at DFi har noe svinn på skogen. Men ellers gå for Asus eller DFi, styr unna MSI. 5598502[/snapback] Du har jo Neo2 nForce3 da . Alle nForce3 250/Ultra fra alle produsenter inkl.DFI med mer enn to sata kanaler har problemer . De er en design flaw fra nvidia . Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Men mange produsenter klarer jo faktisk å få gode kort av i utganspunktet "dårlige" chipset, men MSI har visse problemer med det.. Ser vi en sammenheng her, MSI klarer å "fucke" til alt? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) har selv MSI og synest det er kanon bra og at det klokker dårlig er dritprat synest jeg. mitt kosta 700,- gjør HTT på over 320. om DFI gjør noe mere er det noe man faktisk ikke har bruk for hvis man ikke sitter på en opty 144 på nitro eller noe. dfi skal ha kredit for mange bra instillinger, spesiellt for volt til ram. skyline la inn noen grafer her som kanskje er verd og kikke på eer en tankevekker selv om jeg aldri opplever noe ustabilitet. Endret 13. februar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Fytterakker'n! Får mitt MSI K8N Diamond i retur fordi jeg skrev for dårlig hva problemene med stabilitetn var.. Kom jo pokker ikke lengere enn 230 HTT med dette. Tviler på om det kan ha vært rambrikkene, uansett så får jeg testet det når jeg får mine splitter nye Ocz PC4200 E.L brikker om et par dager :!: (opteron 165) Prøver å grave meg fram til en angrerett på hovedkortet nå... jeg har jo ikke hatt varen i over 14dager uansett, så jeg burde jo ha rett på det(?)Den tiden jeg ikke har hatt hovedkortet hjemme hos meg burde jo ikke gjelde siden det er sendt i retur for sjekk. Noen som vet om jeg får en ny angrefrist på kjøpet fra og med jeg får det tilbake nå? Eller legges det til de dagene siden jeg hentet hk på posten første gangen..? Rett meg hvis jeg tar feil nå... Endret 13. februar 2006 av nollie Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 MSI er aldri å foretrekke, enkelt å greit. (Med mindre man "mangler" litt mellom øra) 5594857[/snapback] Slik som du argumenterer blir det som å "kaste stein i glasshus".. MSI er vel ikke entusiastkort egentlig, men det er kanskje en grunn til at f.eks. K8N Neo2 Platinum har en "milelang" tråd i "Best of AMD"@Xs.org/forum? Har hatt en fair del MSI hk og *aldri* har de skuffet.. men det er mulig at man må han noe mellom øra som du skriver når du skal klokke enkelte utgaver MSI-hk? Det er riktig at noen MSI-kort beregnet for "klokkere" flukter en god del på VCore.. Det bildet du linker til er jo til å le av .. mest av deg.. da det viser en *relativt* liten variasjon under OCCT-testen.. Har sett langt verre enn det der.. bl.a. av Asus HK. De fleste *virkelig* seriøse klokker foretar VDrop mod, men det antar jeg at du vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå