Syar-2003 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Oppskrytt og oppskrytt , all skryt er basert på hendelser vil jeg si . vcore fluktuering med MSI vs DFI se : http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=90908.0 http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=92128.0 Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 DFI-korta er nok bra, det betviler jeg ikke, men kanskje litt oppskrytt, eller hva?Tror nok at MSI har kommet seg såpass oppover på kvalitet også nå at det er et bra kjøp det også, du får flere funksjoner og mere tilbehør, samt lavere pris på MSI-korta. Hvis du ikke skal bedrive ekstrem overklokking, er det vel likesågreit med MSI. 5579619[/snapback] Hvis du skal overklokke hardcore er vel DFI valget! Ved mer vanlig klokking er vel MSI å foretrekke da ? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hvis du skal overklokke hardcore er vel DFI valget!Ved mer vanlig klokking er vel MSI å foretrekke da ? Bare hvis du har noe serlig behov for Litt bedre integrert lydkort og 2 ekstra usb porter. Ellers har jo MSI faktisk nyere brikkesett. Drar det noe nytte av ekstra PCI ekspress kanaler? Lenke til kommentar
toreide Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 DFI kortet er jo ekstremt bra for overklokking av ram, f.eks BH-5, OCZ VX. Kan MSI-kortet gi over 3v til brikkene? Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Spennende diskusjon MSI virker ikke særlig bra, med unntak av dette kortet. DFI virker veldig veldig bra, men dette kortet virker ikke veldig spesielt. 305MHZ buss på et MSI kort!! Hardware.no har testet MSI K8N Diamond. Etter hva denne testen forteller så klarer jo selve hovedkortet opp i 385Mhz i overklokking. Synest dette er verd å merke seg når man skal sammeligne et kort mot DFI. Sjekk litt rundt på forskjellige guider av kortene til MSI og DFI og sammenlign! Endret 12. februar 2006 av nollie Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Eg har veldig gode erfaringer med DFI, og vil absolutt anbefale det som ett godt valg. MSI-hovedkort har eg aldri hatt, så derfor skal eg ikkje uttale meg om det Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tror MSI-kortet ikke kan gi så veldig høy spenning til RAM, mens DFI kan gi opptil 4 volt på RAM, og 2 volt på CPU. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Tror MSI-kortet ikke kan gi så veldig høy spenning til RAM, mens DFI kan gi opptil 4 volt på RAM, og 2 volt på CPU. 5591281[/snapback] Betyr det at MSI er bedre på å tyne mest ut av selve brikkesettet, mens DFI drar mest ut av minne, og CPU? Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 har ikke DFI kortene vanskeligere BIOS osv? Lettere å overklokke med MSI? Tar jeg feil ?! En annen ting er den chipsetvifta til DFI korta som står helt feil plassert. Men valget mitt står også mellom DFI og det MSI PLUS kortet. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 DFI kortet er ett mye mer entusiast rettet kort en det MSI kortet er. det vil si at DFI sin BIOS osv er rettet mot de som virkelig vet hva de gjør. på en annen side er alt veldig enkelt såsnart du skjønner hva de forskjellige tingene betyr, samt at det kun er en brøkdel av alle innstillingene du virkelig har bruk for. finnes mengder av minne innstillinger mens de som vanlige end-users (oss) bruker kun er timings, devider og volt. disse er også lette å finne. DFI har også 2v tol CPU og 4v minne. MSI er ikke noe "dårlig kort" har selv 3stk MSI kort og 1stk DFI kort. ett gammelt som kjører en xp 1600+ med AGPx4 GeForce mx2 kort. ett MSI KT6 Delta som jeg var veldig fornøyd med, men selv det beste Athlon xp HK hamler ikke opp med ett A64 system.. nå har brodern ett NF3 MSI kort med ett stk a64 3200+ og ett 128mb 6800GT (V9999) koert. dette har det ikke vert noe kødd med og har den kjappeste oppstarten jeg noensinne har sett :O kommer ett screen med platnium logo i 5sek. så begynner Windows å loade. Alt i alt ville jeg gått for DFI da dette har blitt kåret til det ultimate NF4 kortet og har enormt god ytelse og stort utslag på programmer til ett HK å vere! har heller ikke vert noen problermer med mitt kort med untak av noe lyd shit i bf2 som likegått kan skyldes ripete CD Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Nå er det jo ikke nødvendigvis slik at DFI er det beste for alle PC-brukere. Det kan være at noen finner det mer viktig med f.eks innebygget WLAN/Bluetooth, ekstra USB-porter og slikt, isteden for kompromissløs fokusering på overklokkingsmuligheter. Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Takk for alle tips! Men det ble et ASUS A8N SLI PREMIUM HK til slutt Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Njaaaaa.....DFI er jo sabla til HK i klokking har jo jeg hørt også.. Valgte istedet en MSI K8 Diamond med overklokking-tester som ikke ligna noe annet! Massevis av tester du finner på det i tillegg til mange andre funksjoner som bluetooth, WLAN, ++ Billig og greit var det også! DFI har vel nettopp kommet med s-ata2 på noen av hovedkortene sine, så det er vel kanskje bedre å sikte seg inn på istedet.. EDIT: Merk at det ikke er Plus utgaven jeg kjøpte... Skal til å teste klokkemulighetene på dette nå! 5496134[/snapback] Ingenting som heter S-ata2 din gås.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Så, så, vi trenger ikke bruke slike ord. Men S-ATA 300 er vel mer korrekt. Skjønner ikke helt hvorfor denne standarden kom, da det ikke er noen vits i det. Ingen harddisker, i dag, drar nytte av det, og jeg tror det kommer til å gå en god stund, på årsvis, før diskene blir så kjappe at de utnytter båndbredden. Lenke til kommentar
geobirk Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Etter hva jeg leser på nettet, kommer det jo ut ny sokkel for AMD snart. Da blir det jo ddr2 som freser av gårde. Det kan lønne seg å vente noen måneder spør du meg. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det nytter ikke å vente på noe nytt hele tida... for det kommer nytt hele tida.. skal du vente.. og vente... så får du aldri kjøpt noe som helst innen hw. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Så, så, vi trenger ikke bruke slike ord.Men S-ATA 300 er vel mer korrekt. Skjønner ikke helt hvorfor denne standarden kom, da det ikke er noen vits i det. Ingen harddisker, i dag, drar nytte av det, og jeg tror det kommer til å gå en god stund, på årsvis, før diskene blir så kjappe at de utnytter båndbredden. 5593590[/snapback] Det er utviklet ett nytt feature sett, det mest aktuelle av disse er vel NCQ. Men hvis man skal introdusere noe nytt, så kan man alikevell fyre på med andre ting samtidig Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Haha, se på denne da; (bildet nederst i posten) (MSI K8N Neo4-F) Har ikke hatt en så god latter på lenge! Og forsatt kan folk påstå at MSI kort er i nærheten av DFI, Asus osv.? Det er jo helt tydelig at MSI har fokus på dytte mest mulig ubrukelig drit inni eskene med hovedkortene sine (WLAN, Bluetooth etc.) istedenfor å fokusere på stabile spenninger, gode justerings muligheter osv. Historien gjentar seg, MSI har alltid vært kjente for meget ustabil Vcore og veldig dårlige justeringsmuligheter hva Vdimm og Vcore anngår. Dette kortet er intet unntak. Tenk dere også hvordan disse kortene kan komme til å fungere etter en tid, da blir det hele mye verre. Greit nok at MSI klarer 385 mhz HTT, men det er vel strengt tatt ikke så mye å skryte av, DFI Expert har klart 480 mhz. Dessuten hjelper høy HTT veldig lite om cpu og ram ikke klarer å holde følge. (Det klarer man ikke på MSI kort!) Etter mamgen år med trøbblete MSI kort sier jeg bare; Brenn MSI! BRENN!! (Har aldri kjøpt selv, men har måttet hjelpe kammerater ol. med ubrukelige MSI hk) Endret 12. februar 2006 av skyline Lenke til kommentar
skyline Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 DFI-korta er nok bra, det betviler jeg ikke, men kanskje litt oppskrytt, eller hva?Tror nok at MSI har kommet seg såpass oppover på kvalitet også nå at det er et bra kjøp det også, du får flere funksjoner og mere tilbehør, samt lavere pris på MSI-korta. Hvis du ikke skal bedrive ekstrem overklokking, er det vel likesågreit med MSI. 5579619[/snapback] Hvis du skal overklokke hardcore er vel DFI valget! Ved mer vanlig klokking er vel MSI å foretrekke da ? 5580359[/snapback] MSI er aldri å foretrekke, enkelt å greit. (Med mindre man "mangler" litt mellom øra) Lenke til kommentar
Sheriff_buford Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Forumet har den senere tiden vært noe preget av folk som strengt tatt ikke vet hva de snakker om som uttrykker seg skråsikkert om ting, dette dreier seg da om hva man "tror" om en sak som man uttrykker som en bastant fakta. Dette er noe som ofte kommer til uttrykk i "Hva er best"-diskusjoner. En ting er å være skråsikker på noe man vet er korrekt, noe annet er å være skråsikker på noe som er feil. Dette forekommer til stadighet. Jeg leser til stadighet at "ATI er best, NVIDIA suger" og ikke minst det motsatte. En ny policy kommer nå til å kjøres der folk som kommer med bastante og feilaktige påstander kommer til å få en advarseløkning. Dette er noe som forsøpler forumet til de grader, og det kan vi ikke ha noe av. Dette gjelder over hele forumet. Det er forøvrig ikke noe galt i å spørre, eller å komme med en uttalelse i en noe ydmyk retning hvis man ikke er helt sikker, som f.eks. at "Jeg holder med ATI fordi jeg har hørt at NVIDIA problemer med DX9-ytelse". Dataverdenen er en verden hvor ting forandrer seg fryktelig fort, og det som var riktig for 1 år siden kan være fullstendig galt i dag, og hvis man ikke følger med konstant så bør man være svært ydmyk i sine kommentarer, og det er det mange på dette forumet som må lære seg. Det er viktig å understreke at det ikke er ulovlig å ta feil, men det har noe med signalene man sender ut ved å være skråsikker. Det å være bastant og påstålig medfører et ansvar, og er du ikke rede til å ta konsekvensen av dette hvis man tar feil, så bør man holde seg unna slike holdninger. 2302870[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå