LuciferLynx Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Noen som har VELDIG peil på dette her? Har jo hatt bilen ut og inn av garasjen til en eller annen hobbymekaniker nå for å bytte motor, forgasser, clutch osv, men med clutchen er det bare blitt tull. Første gangen var det en ulyd, så mannen fikk bilen tilbake. Da hadde han ikke funnet ut hvor clutch lageret sku være, så han bytta det ikke. Etter litt instrukser fikk han til dette. Så endte det med at clutchen hang seg opp på lørdag, og det viste seg at mannen denne gangen hadde strammet clutchen så den bare hang seg opp.. (ikke spør meg hvordan). Dette skal han da nå ha fikset, og han påstår bilen er i orden IGJEN. Kom hjem med bilen nå, og er vel kanskje LITT i overkant skeptisk til alt som har med bilen og mannen å gjøre, men uansett... Det lukter fortsatt litt svidd clutch, og jeg er usikker... Prøvde å se litt på det jeg KAN se av clutchen, men jeg har virkelig ikke studert en clutch om er i orden, så jeg vet ikke hvordan det skal være/se ut. Men, er det ikke clutch arm det heter eller noe, er det meningen den skal kunne løftes opp og ned for hånd? Skal den, da bilen står i ro, og i gir, ligge ann på et feste, eller bare "henge i lufta"?? (håper virkelig noen skjønner hva jeg mener nå, hvis ikke får jeg ut å ta bilder) Er det noen som kan gi meg noen tips om åssen en clutch som er i orden skl funke og se ut`?? Og KAN det hende at lukta jeg kjenner fra clutchen nå, er "rester" fra den hang på da jeg kjørte rundt en mil på lørdagen? (bilen er ikke kjørt mer enn 2-400 m siden da) Jeg HATER å ikke kunne slike ting!!! Lenke til kommentar
acon Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg har nesten samme bil som deg, og har kjøpt meg, Haynes Golf and Jetta Service and Repair Manual. I den kan du lære utrolig mye Problemmet ditt angående clutchen kan jeg ikke svare på, vet nok like mye som deg Endret 24. januar 2006 av acon Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har nesten samme bil som deg, og har kjøpt meg, Haynes Golf and Jetta Service and Repair Manual. I den kan du lære utrolig mye Problemmet ditt angående clutchen kan jeg ikke svare på, vet nok like mye som deg 5491447[/snapback] Kan'ke du bare lese litt i boka di a? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Men, er det ikke clutch arm det heter eller noe, er det meningen den skal kunne løftes opp og ned for hånd? Skal den, da bilen står i ro, og i gir, ligge ann på et feste, eller bare "henge i lufta"?? (håper virkelig noen skjønner hva jeg mener nå, hvis ikke får jeg ut å ta bilder) Ja, den skal "henge" i lufta, eller, etter clutchwiren som den da egentlig gjør. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Om jeg ikke husker feil (er lenge siden jeg jobba med Volkswagen) mener jeg clutchlagret sitter i ytterenden av girkassa, utløseren ligger helt på motsatt side i forhold til det som er vanlig. Jeg tror du må åpne bakenden på kassa for å komme til. Jeg har ikke bytta clutch på slike biler, men husker de var litt spesielle sånn. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Om jeg ikke husker feil (er lenge siden jeg jobba med Volkswagen) mener jeg clutchlagret sitter i ytterenden av girkassa, utløseren ligger helt på motsatt side i forhold til det som er vanlig. Jeg tror du må åpne bakenden på kassa for å komme til. Jeg har ikke bytta clutch på slike biler, men husker de var litt spesielle sånn. 5492869[/snapback] Stemmer dette, og det er bytta nå... Tok bare litt ekstra med tid Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Men, er det ikke clutch arm det heter eller noe, er det meningen den skal kunne løftes opp og ned for hånd? Skal den, da bilen står i ro, og i gir, ligge ann på et feste, eller bare "henge i lufta"?? (håper virkelig noen skjønner hva jeg mener nå, hvis ikke får jeg ut å ta bilder) Ja, den skal "henge" i lufta, eller, etter clutchwiren som den da egentlig gjør. 5492801[/snapback] Men, skal jeg kunne bevege på denne da bilen står parkert og i gir?? Eller skal den være stram da? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Om bilen står i gir eller ei, har ikke noe å si. Det skal være mulig å løfte armen litt. Den skal bevege seg akkurat så mye at du får ca 2cm vandring på clutchpedalen. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 ja, ok.. da høres det rett ut foreløpig.. skal ut å kjøre litt mer med bilen i dag, så håper det ikke skjer noe dritt da.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå