Gjest Slettet+987123 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei! Kameraten min si chipsett vifte har gått nå... som mange andre som har likt hovedkort.. så han skal kjøpe seg ei ny, men vet ikke helt hvilken.. har søkt litt og fant denne tråden.. men den vifta dem har funnet der finnes ikke i Norge lenger, (Det jeg vet/ har søkt meg fremtil.. ) Problemer med Nordside-kjøleren på ABIT IC7-MAX3 Så jeg lurte på om det er noen her som vet om ei vifte og kan anbefale den.. intel P4.. : ) mvh. Einar: ) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Heisann! Selv har jeg Abit IC7-G hovedkort, og det første jeg gjorde, var å bytte ut chipset viften med en passiv kjøleribbe (Nærmere bestemt denne) Den passer egentlig ikke på mitt hovedkort, men med litt stripsing så passet den utmerket Nå har ikke jeg studert bildet til IC7-Max3 og IC7-G, men jeg går ut ifra at de har samme festeløsning på begge hovedkortet (Merk: Vet ikke). Hvis du ikke vil stripse den fast, så kan du jo alltids bruke termisk lim. Hvis du ikke har noe særlig luftsirkulasjon i kabinettet, så er ikke en passiv kjøleribbe å anbefale. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg byttet ut viften på mitt AI7 etter å ha lest denne tråden på ABIT forumet. Tror det var denne kjøleren jeg tok viften fra, men er ikke helt sikker (tror det skal stå hvilken vifte som ble brukt i den tråden). Fikk ikke til å teste med alle tre skruene til vifta, men den sitter mer enn godt nok med bare to monteringsskruer. Vær også obs på at den viften bråker en god del med fullt turtall! Selv kjører jeg den på rundt 3500rpm (ca. 5V), og da hører jeg den ikke fra utsiden av kabinettet. Ironisk nok kunne jeg godt tenkt meg en vifte uten LED nå, men har ikke giddet å se etter noen andre vifter som passer... Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det er også mulig å sende en mail til abit og spørre fint om en ny vifte... det fikk jeg.. mener det var til kundeservice i nedreland jeg skrev.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Okey! Han har bestilt en på Vendur nå, kan si fra hvordan det går jeg: ) Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Har denne på mitt IC7-MAX3 og og så godt som lydløs. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ser den Swiftech kjøleren også kommer i en kobber utgave, så jeg har tenkt litt på å prøve å bruke den uten viften (som jeg trolig ikke får plass til under Zalman CNPS9500 cpu kjøleren)... Noen som har prøvd noe lignende? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) ser du godt etter så sitter den i kobber cips kjølern som Chevelle refererer til her på mitt kort abit Endret 27. januar 2006 av kvase Lenke til kommentar
andreg Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Takk for bildet! Ser ut som om det skal la seg gjøre å sette den på med viften hos meg også når du klarte det Ser for meg at jeg prøver å kjøre den uten viften allikevel da, heh. Er lysten på å fjerne den led-vifta som står der nå, og ser for meg at Swiftech'en uten vifte har like god kjøleeffekt som en f.eks. en passiv Zalman NB kjøler. Om det blir ustabilt kan jeg jo bare sette på vifta etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå