Callemann Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei. Jeg sitter nå med en pc; Asus p4p800 hk Pentuim 4 2.6ghz 1,25 gb RAM PowerColor Radeon 9800 128MB AGP8x .. Og nå lurer jeg på, er det lurt av meg å oppgradere til et Sapphire x1600 pro 256MB AGP8x?.. Vil det gi meg mye bedre ytelse. Eller vil det ikke gi store forskjellen. Jeg spiller for det meste F.E.A.R., NfS:MW og Battlefield 2. Håper noen kan legge inn noen veiledene svar På forhånd takk. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Blir jo en viss oppgradering, men det er mye bedre å ta et litt større sprang, når du først skal ta et sprang. Kjøp f.eks et x850xt pe, når du først skal oppgradere. Regner med at du kun har AGP. En stund etter at du (i en tenkt situasjon) har kjøpt deg x1600-kortet, funner du ut at der ikke er såå bra, og selger det kortet for og kjøpe deg noe bedre. Det blir en dyrere løsning enn førstnevnte. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Personlig skal jeg kjøpe x800gto2 når jeg får råd, dette koster ca. 2000 og kan visst klokkes helt til x850xt pe's nivå dersom du er heldig med kortet. Blir rått, ja. Håper ikke f.e.a.r. hakker med mitt integrerte 6150, lol :!: Lenke til kommentar
sixx Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 ta heller å overklokke pcen din å vent et lite halvår før du kjøper nytt er mitt råd...spar pengene i et halvt år å du får noe mye bedre da. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Kjøp deg en gig med minne og legg til et x800xt (pe) Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 CPU'en din er litt svak til at det er noe poeng i å parre den med et nytt og mye bedre grafikkort. Iallefall på litt lavere oppløsninger. Jeg hadde rådet deg til å spare til et nytt amd64(bedre i spill) system med pci-e, altså nytt hovedkort og ny cpu i tillegg til nytt skjermkort. Eventuelt kan du prøve å overklokke det du allerede har. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 ta heller å overklokke pcen din å vent et lite halvår før du kjøper nytt er mitt råd...spar pengene i et halvt år å du får noe mye bedre da. 5494606[/snapback] Støttes. Sitter selv med omtrent samme oppsettet, men har 9800 Pro kort og 1,5 GB minne. Har overklokket til ca 3,0 Ghz (med Zalman kjøler), og har derfor bestemt meg å vente til etter AMD kommer med ny sokkel og jeg eventuelt ser hva Conroe kan gi. Men å kjøpe et nytt skjermkort til ca 2000 kr vil vel også gi bedre ytelse, tester indikerer at X800XL/X800GTO eller GeForce 6800 gir bra ytelsesøkning. Ulempen er at testen er gjort på A64 4000+. Til og med GeForce 6600GT gir 100% økning i ytelse i enkelte spill (pris ca 1400 kr). Så med overklokking og kort til under 2000 kr, burde du kunne oppnå en 30 - 50 % bedre fps med samme innstillinger ellers. Nå spiller jeg ikke F.E.A.R og BF2, så de mest krevende spillene er Blitzkrieg 2 og Age of Empire 3, men jeg spiller på 1280 x 1024 og relativt relativt høye innstillinger, og det går greit. Så spørsmålet, er forbedringen verdt en kostnad på 2000 kr, når man kan regne med levetid på ca 6 mnd. Husk ellers at hverken skjemkort eller minne vil kunne brukes fremover, pga PCI-E og AMD's overgang til DDR2 med ny sokkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå