Gå til innhold

3G/initernett funksjoner på w900i


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å åpne internett o.l på min w900i får jeg beskjeden "datakonto finnes ikke". Dette er forøvrig ganske rart, da jeg har fulgt alle oppsettene som jeg har blitt automatisk tilsendt (telenor), og jeg har valgt en "konto" på innstilling-menyen. Noen som har noe forslag til hva annet som kan være galt/jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner hva dere begge mener jeg skal gjøre, men jeg har gjort alt det, og det funker ikke likevell. Det er helt komplett ruin. Hadde det ikke vært for at jeg må haste ut døre for å rekke et fly skulle jeg skrevet i detalj hvilke innstillinger som nå er i funksjon på mobilen, så at dere kunne identifisere problemet lettere. Men jeg har altså mottat wap/internett/gprs innstillinger automatisk. De manuelle instilingene Angelboy referer til i linken sin fungerer ikke (passer ikke overens med oppsettet på min w900i). Dette kan jo forsåvidt skyldes at jeg er en sopp mht denne type teknologi. Om noen har møtt på slike problemer før, er dere velkomne til å skrive en steg-for-steg guide.

Lenke til kommentar
Skjønner hva dere begge mener jeg skal gjøre, men jeg har gjort alt det, og det funker ikke likevell. Det er helt komplett ruin. Hadde det ikke vært for at jeg må haste ut døre for å rekke et fly skulle jeg skrevet i detalj hvilke innstillinger som nå er i funksjon på mobilen, så at dere kunne identifisere problemet lettere. Men jeg har altså mottat wap/internett/gprs innstillinger automatisk. De manuelle instilingene Angelboy referer til i linken sin fungerer ikke (passer ikke overens med oppsettet på min w900i). Dette kan jo  forsåvidt skyldes at jeg er en sopp mht denne type teknologi. Om noen har møtt på slike problemer før, er dere velkomne til å skrive en steg-for-steg guide.

5497283[/snapback]

 

når sant skal sier så har jeg opplevd folk med sony ericsson som ikke har fått mms/wap/gprs til å virke selv om alt er riktig innstilt.

går man på garanti komme de å maser om å oppgradere programmvaren på den, virker dette så flott men min erfaring er at hvis det er en så alvorlig feil må du nok få en ny mobil.

 

hint har en en kompis med en 750i eller w800i så er det egentlig bare å se hva han/hun har gjort de er forholdvis like på instillingene.

 

jeg har selv en w900i og det virket med en gang untatt mobiltv (får ikke dritten til å virke)

Lenke til kommentar

jeg har opplevd at slike tjenester kan slutte å fungere hvis du kjøper ny tlf. med binding uten å skifte sim-kort. jeg veit ikke hva det kommer av, men det pleier å ordne seg når man bytter simkort.. må bare nevne at jeg jobber på expert og der er det gratis å skifte over til nytt sim kort hos telenor eller netcom (men jeg ingen garanti for at det er gratis i andre byer)..

Lenke til kommentar

Jeg har W900i og nytt USIM og får heller ikke Mobil-TV til å virke. Videotelefoni og slikt fungerer som det skal.

 

Litt off topic:

Er det noen med W900i som opplever SMS-problemer? Får tidvis feilmeldinger når jeg skal svare på en SMS. Prøver å slå tlf av/på, ta ut SIM-kort osv uten at det hjelper. Etter en liten stund er det helt ok igjen. Det samme skjer noen ganger ved oppkobling til WAP. Får kommunikasjonsfeil eller lignende. 5 min senere er det ok igjen, uten at jeg har gjort noe spesielt. Er relativt sikker på at det ikke er nettverket da jeg ikke har hatt dette problemet på min gamle K700i. Kan det være en SW-bug?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte oppsett fra TV2, og da funka alt perf. Anbefaler andre som har samme problem å gjøre dette.

 

Jeg kjenner ikke til problemet ditt candyulv. Jeg selv har bare erfart at en sms ikke har blitt sendt ved et par anledninger, og da jeg prøvde på nytt ble de sendt uten problemer.

Endret av Sevian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...