boost Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Hei! Jeg har slitt med ett stort problem ganske lenge no, og jeg håper at noen har svar på min store gåte.... jeg har en maskin der jeg veldig ofte får medlinger som "Ulovlig Oprasjon" & "Access Violation". Jeg får dette da spesielt ofte når jeg Spiller.. (Ra2, CS, Q3, D2 osv.) Jeg har byttet ut hovedkort, Hd, grafikk kort, ram, cpu.. jeg har oxo tatt ut Nettverkskort og Lydkort under testing av desse nye delene, jeg fikk da samme feilen!. jeg sitter igjen som ett spørsmål tegn. det eneste som ikke er bytta ut er kabinettet så den eneste teorien jeg sitter igjen med er at PSU er ødlag.. (sender for mye strømm til Hk'et eller noe sånt?).. jeg lurer på om dette i det hele tatt er mulig?... så vist noen kan gi meg en link med ett programm og hva kvar enkelt voltwatt skal ligge på eller hva det når er. Jeg er oxo på jakt etter andre tips som kan hjelpe meg... Jeg har slitt no i mange Mnd'r uten å komme noe lenger... Så jeg håper det er noen der ute som har peiling og kan hjelpe meg, alle forslag er gode... ingenting er dumt lenger i denne saken.. Jeg kan oxo tilføye at jeg har byttet ut all programvare uten at det heller funket... jeg har oxo kjørt mange forskjellige viruscanner med nyeste update. (oxo online-scanner på antivirus.com eller noe sånt... husker ikke) På Forhånd takk, prøv å ta deg tid til å leste posten... jeg trenger virkelig hjelp! jeg er student og har ikke råd til reprasjon! MVH Trond Erik Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Du har også prøvd å formatert alt på nytt? Prøvd Win2k eller WinXP? Husk å installere alle Servicepacks, nyeste DirectX, h-kort drivere, gfx-drivere, audio drivere. Hvis alt annet funker i Windows så er det ikke noe galt med PSU'en (såfremt den har for liten effekt) Husk å installer spillene på nytt også. Helt fra scratch. Lenke til kommentar
boost Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Hei! Jeg har brukt original drivere, prøvd flere tilog med de nyeste Jeg har lagt inn win9898semewin2k (sp-2)WinXP Jeg får samme problemet access violation og ulovlig oprasjon jeg fikk oxo melding om brudd på tilgang eller noe "du har ikke tilgang til blah blah, snakk med system admin (win2k)" Håper forsatt noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Du er vel administrator bruker i Win2k da håper jeg? Kan du fortelle litt mer om specs'ene på maskinen din? Servicepacks og nyeste drivere skal hjelpe på dette. hovedkortproblemer fixer du med nyeste VIA 4-in-1 f.eks. Nyeste DirectX, nyeste Detonator osv.. Lenke til kommentar
boost Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Jeg Kjører Det nyeste, jeg har peiling. Jeg bruker Alltid HK drivere (jeg har prøvd 2hovedkort). Det er ikke noe sånt... (og seff logga på som Admin) Specs: GF 2 GTS (Asus 7700 Pure) XP 1700+ 256 SD (pc133) 41gb IBM & 14Gb IBM (ata 100 & 66) SB live! (1024) Men som det står i posten, jeg prøvd å bytte ALLE delene... Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Hvordan hovedkort er det du har da? Lenke til kommentar
boost Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Abit KT7A oxo prøvd med ASUS KT-266-E eller noe sånt ;P er det virkelig ingen som har peiling? Lenke til kommentar
boost Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 ###################################### # LES HELE POSTEN FØR DERE SVARER # ###################################### jeg skriver jo at jeg har prøvd me982kxp osv. sier det deg ikke noe? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: boost skrev (2002-09-14 14:36):####################################### LES HELE POSTEN FØR DERE SVARER #######################################jeg skriver jo at jeg har prøvd me982kxp osv.sier det deg ikke noe? boost skal du ha hjelp må du prøve å holde masken og ikke bli sint. Har du prøvd med en annen psu, Det var det eneste eg kunne se du ikke har prøvd. Har du prøvd med en annen ram-brikke. Men av det eg så virker det mere som at du har driver problemer en eller annen plass. Lenke til kommentar
boost Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 det er ikke så lett å holde maska når folk kommer med forslag jeg allerede har skrevet om, det r ikke noen driver, jeg har testet MANGE! det er heller ikke rambrikken, det glemte jeg og ta med men den har jeg byttet ut... det eneste jeg står igjen med er PSU, noe som jeg ikke har flere av :sad: derfor kan noen gi meg en link med ett program som måler vw slik at jeg kan sjekke dem mot det normale? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Kanskje du suger? Nei,bare kødda.Men,som du sier det kan værte psu'en din! Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Send meg (eller skriv) her spesifikk hva som står i bluescreenene... iallefall omtrent de to-tre første linjene ofte viser faktisk de hvor feilene ligger. eller kan det faktisk være en siste ting, selv om det er utrolig liten sjans og at du ikke ville fått de feilmeldingene der, men jeg drev med samme greia. da ville ikke det komme noe til skjermen i det ehle tatt... bytta ut ALT hundre ganger... til og med psu... det ble til slutt funnet ut at jeg hadde (rødme) latt det stå igjen en skru for mye i kabinnettet fra forrige hovedkort. ergo kortslutning siden det ikke var skruehull det skruen var =) Lenke til kommentar
boost Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 hei! det er ikke blåskjerm, det er "access Violation" og "ulovlig oprasjon" "ulovlig oprasjon er den vanlige (i kernel32.dll ved CS:EIP" og noe tull :smile: "access violation" står det varrierende ting ettersom det er forsjellige spillprogramm litt vanskelig å forklare... takker for all hjelp! P.s; jeg sjekket etter skruer, ingen der :sad: Håper forsatt folk gidder å sende inn forslag :smile: Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Sant det. tenkte ikke så langt jeg.. har fått noen av de.. men har du forresten prøvd hden i en annen pc slik den står nå.. vil jo gjøre om litt på hardware settings, men sjekke om det funker bedre da.. vet du har bytta ut alt, men hadde vel vært morro å prøve =) jeg vil tippe det er litt blanding av software/driver/reg. settings osv kombinasjon som får den til å skjære seg i og med at du kjører alt av det nyeste drivere og oppdatert win (etter det jeg husker) jaja.. håper du finner ut av det da.. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Prøv forresten å skriv ned alt som står i feilmeldingen og skriv hvilket spill/program du spilte når du fikk den.. vil finne ut av det (så har jeg lært en ny ting =) Lenke til kommentar
boost Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Hei dere! no ser det ut som ting lysner her i gata :razz: jeg formaterte for 2dager siden 100%, (fdisk og partisjonerte opp på nytt) rydda 100%, jeg har spilt CS og Diablo2 i 2dager veldig mye (for å teste) det ser ut som om det funker.. det må ha vært noe som har skikkelig ***** med Disken, eller ett programm som jeg har lagt inn flere ganger "uten å vite det"... dvs, underbevist.. har ikke tenkt over at det kan vere det :sad: Jeg brukte ett programm fra IBM som jeg har brukt før på HD'n min (diskwipe) eller noe sånt heter det, er ikke sikker. Det Gjør disken til "fabrikk instillinger" eller hva jeg nå skal kalle det :smile:" jeg skal gi dere mere info så fort jeg får "game" litt mere ;P takker forsatt for all hjelpen jeg har fått :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå