Gå til innhold

Ny telefon, med abo. Pris: ca. 1500,-

sluffy

Anbefalte innlegg

Heihei.

Jeg har prøvd meg med en tråd her før, men det gav ikke for mange svar, så jeg prøver igjen, denne gangen med helt andre kriterier. Jeg trenger ikke en super-fancy telefon. Den skal stort sett brukes til ringing, litt SMS-ing, kalender og vekkerklokke. Jeg trenger ikke kamera, men om det er med, spiller ingen trille. Abbonement skal jeg også ha, og regner med noe som vil koste rett i underkant av hundre penger i måneden.

Funksjoner:

-Kalender: Ja, en ganske god en, med plass til masse avtaler. Det bør også være enkelt å bla gjennom avtalene (gjerne en liste).

-EDGE: Ikke nødvendig

-JAVA:Ikke nødvendig, men de fleste telefoner har vel slikt.

-Email klient: Hadde vært greit, men det er ikke viktig.

Form:

Formen på saken er egentlig det samme. Så lenge den ikke er veldig tung eller stor.

Skjerm:

Bør ha grei skjerm. Nå som skjermene på mobiltelefoner har blitt så gode, ser jeg det som et "svakhetstegn" hvis produsenten ikke klarer å sette inn noe med litt kvalitet.

-Touchscreen: Nei

Pris:

Jeg har mellom 700 og en del tusen kroner til rådighet, men jeg ønsker å ikke bruke så alt for masse. Dvs. over 1500 er en del.

Med abonnementsbinding: Ja, ett eller annet som ikke er så alt for dyrt (under 100,- i måneden, med greie priser ellers)

Diverse:

-Merke: Åpen for det meste

-Kamera: Jeg kommer ikke til å bruke et eventuelt kamera.

-Videokamera: Se over

-Symbian: Hvis det må til er det grei, ellers trengs det ikke.

-Infrarød port: Ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Sånn at jeg klarer meg, kommer ikke til å ha bilder på telefonen, heller ikke masse MP3-filer, hvis den ikke har minnekort.

-Minnekort?: Ikke viktig.

-MP3: Ikke viktig.

-Radio: Nei

-UMTS: Nei

-Triband: Ikke viktig

-Wlan: Ikke viktig

- Mulighet for GPS: Ikke viktig

-Batterilevetid: Relativt viktig. Jeg liker ikke å lade for masse, men den trenger ikke å ha best batteritid heller.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Noe ringing, lite SMS/MMS. Blir brukt som kalender-sak og vekkerklokke.

Jeg håper at dere kan klare å hjelpe meg denne gangen, slik at jeg kan klare å finne noe jeg liker. Er det noe dere synes mangler av info, er jeg klar til å svare. :p

Mvh.

Sigve Naustdal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde jeg kjøpt meg en Nokia 6230i, og håper den oppfyller det jeg forventer at den skal gjøre. Tusen takk til alle som har hjulpet, dette forumet er enestående med tanke på hjelpsomhet og rask respons. Kunnskapsnivået til brukerne virker også usedvanlig høyt.

Mvh.

Sigve Naustdal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...