Gå til innhold

Voltmodding av Nvidia grafikk kort (i bios)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle kort kan komme langt med biosmodd. Bios modd kan bidra til bedre klokking, men det er opptil hvert enkelte kort hvor langt man kan gå. Når alt blir svart, da er det for mye for kortet. Kan være andre faktorer også. Om du har et overklokket system, kan du prøve å klokke ned, tilpasse minne og prøv igjen. Nå skal du prøve å oppnå maks overklokking, og ikke maks poengsum. Etter at du har funnet hva kortet klarer maks, kan du skru alt opp igjen.

Lenke til kommentar

Ja, all forbedring er godkjent. Selv gikk jeg opp med rundt 40mhz. Skal benche mer når jeg får lyst til det, er rimelig lei av benching i det siste, hehe.

Edit: Hva mener du med stabilt? Stabilt uten artifacts, eller stabilt uten at maskinen låser seg?

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Fins det noe lignende til 7800GS? Får makset kortet på 499 core og 1.4GHz memory, med den softwaren som fulgte med fra Nvidia sin side. Me wanna more  ;)

5741638[/snapback]

bare prøv det som vi andre har gjort da ;)

btw tok detect optimal frequencies på mitt vannkjølte kort å fikk dette:

post-81408-1142180628_thumb.png

Lenke til kommentar
Får 492/1130 på detect optimal frequenzes, men får artifacts i feks cs med de innstillingene :p

Liker ikke kortet mitt :(

5744479[/snapback]

dårlig kjøling? får lett artifacts på høyefrekvenser når man har rævva kjøling , f.eks original

Lenke til kommentar
QUOTE(Daffa @ 13/03-2006 : 00:28)

Får 492/1130 på detect optimal frequenzes, men får artifacts i feks cs med de innstillingene

Liker ikke kortet mitt

dårlig kjøling? får lett artifacts på høyefrekvenser når man har rævva kjøling , f.eks original

Orginal kjøler ja, men ligger på 48grader på load.. å det er vel ikke mye ? :)

Btw: Ser enkelte plasser på forumet at noen kjører mer stabilt med EZplug i. Kanskje dette er noe for meg ? :)

Endret av Daffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...