Gå til innhold

Først i Norge med 3D-brikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ser ut som om at W900i er kongen på haugen akkurat nå.

Her er det endel som slenger dritt uten å ha peiling på hva de snakker om desverre.

For å forklare enklest mulig.

W900 og SXG75 bruker helt forskjellige 3D-motorer og disse kan ikke sammenlignes med generic JBench 3D/HD så de resultatene er litt misvisende.

Siemens bruker Swerve mens SonyE bruker Mascot Capsule. Hver har sine ulemper og fordeler. For å sammenligne disse måtte du hatt en applikasjon kodet for begge disse motorene, altså forskjellige filer for hver mobil.

De 3D-spillene jeg har prøvd på SXG75 (Swerve-kodet for Moto E1000/C980/V980) har vært kjappe.

Lenke til kommentar

molna: Nå må du alvorlig talt gi deg! Ingen her slenger DRITT! Du snakker som om at du har et usunt emosjonelt forhold til Benq-Siemens og spesielt Siemens mobiler. Når man uttaler seg negativt eller på annen måte diskuterer Siemens mobiler er ikke det synonymt med å slenge dritt. Alvorlig talt.

Jbenchmark kan brukes på mange måter. Det du sier er at jbenchmark klart går i SE favør. Vil det si at produsenten av jbenchmark også er imot Siemens? Jbencmark tester javaytelsen på mobilen og SXG75 kan kun kjøre javaapplikasjoner akkurat som W900i kan. Java er java, eller er det slik at SXG75 krever spesialsydde applikasjoner for å fungere optimalt? Og hvis det er tilfelle vil ikke W900i kunne kjøre disse spesialsydde applikasjonene optimalt?

Hvis det er slik at SXG75 sin brikke krever spesialbehandling er jo ikke det positivt, men er det slik at dette fører til at kun de beste javaapplikasjonene komme til SXG75?

Jeg vurderer fremdeles SXG75, men din reaksjoner går ikke i dens favør.

Din usakelighet er litt mistenksom. Du angriper med nebb og klør ved første anledning. Hvorfor det? Vet du om som Siemens vi ikke vet?

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Ja, de fleste 3D-spillene er faktisk kodet spesielt for hver enkelt mobil. Derfor vil du aldri finne et 3D-spill for f.eks Nokia 6630 som fungerer på f.eks Motorola E1000. Det blir som å kjøre GameCube-spill på X-Box.

JBenchmark er unntaket, siden det skal være en applikasjon som skal fungere på alle mobiler for å gjøre ting enklere.

Jeg jobber med mobil J2ME-java 12 timer i døgnet, 5-6 dager i uka, så får du vurdere selv hvor usaklig du mener jeg er. Hvis du tror jeg lyver får du sende en PM da :)

Ikke misforstå, W900 er knall på java den. Bare sier at de JBenchmark-resultatene for 3D må tas med en klype salt.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at du lyver, du trekker bare negative konklusjoner litt vel raskt. Hvis noen her slammer Siemens mobiler av hobby blir disse fort luket ut som useriøse. Tror mange er her for å diskutere og å lære noe.

Du kunne droppet setningen som inneholder "dritt" og heller lært folk noe her inne siden du tydeligvis er kapabel til det.

Jeg vet at W900i er en knall mobil, og jeg vet også at SXG75 er det. PÅ den annen side kan jbenchmark være representativ fordi den tester alle mobiler på akkurat det samme, ingen får speeialbehandling. Men jeg skjønner jo nå hva du mener og tar dette med i min avgjørelse ved valg av ny mobil.

Lenke til kommentar
Men kan du komme med dokumentasjon på at en slik brikke ikke vil gjøre en allerede dårlig batteritid på Sony Ericsson sine telefoner dårligere, så tar jeg gladelig i mot den infoen.

5494058[/snapback]

"... vil gjøre en allerede dårlig batteritid på Sony Ericsson sine telefoner" ? ? ?

SE er blant de beste, om ikke den beste, på batteritid i bransjen. Såklart vi "tung" grafikk trekke litt strøm, men at all ny teknologi trekker mer strøm er neppe tilfellet. Den nye blåtannstandarden (v2.0) og M2-kortet er gode eksempler på nye og bedre teknologi som også er snillere på strøm enn tidligere versjoner.

Har ingen dokumentasjon på at GoForce-brikken trekker mer eller mindre strøm, men hvorfor er det så naturlig at modeller med egen grafikk-brikke skal ha dårligere batteritid enn modeller uten... Samspillet kan jo betyr at prosessoren jobber mindre på maks, og som vil si det ikke vil ha en drastisk betydning for batteritiden.

W900i har battertid oppgitt til 8,4t tale og 370t standby, noe som er langt fra ille. Hva om vi venter til noen som har telefonen uttaler seg om GoForce, og kanskje til battertiden til Wilma blir kjent... :)

Lenke til kommentar
Men kan du komme med dokumentasjon på at en slik brikke ikke vil gjøre en allerede dårlig batteritid på Sony Ericsson sine telefoner dårligere, så tar jeg gladelig i mot den infoen.

5494058[/snapback]

"... vil gjøre en allerede dårlig batteritid på Sony Ericsson sine telefoner" ? ? ?

SE er blant de beste, om ikke den beste, på batteritid i bransjen. Såklart vi "tung" grafikk trekke litt strøm, men at all ny teknologi trekker mer strøm er neppe tilfellet. Den nye blåtannstandarden (v2.0) og M2-kortet er gode eksempler på nye og bedre teknologi som også er snillere på strøm enn tidligere versjoner.

Vel, jeg har erfaring med det motsatte at SE er en av de verste i klassen når det komme til batteritid.

Men uansett, venter ann å ser hva de kan komme opp med.

Lenke til kommentar
molna: Nå må du alvorlig talt gi deg! Ingen her slenger DRITT! Du snakker som om at du har et usunt emosjonelt forhold til Benq-Siemens og spesielt Siemens mobiler. Når man uttaler seg negativt eller på annen måte diskuterer Siemens mobiler er ikke det synonymt med å slenge dritt. Alvorlig talt.

Jbenchmark kan brukes på mange måter. Det du sier er at jbenchmark klart går i SE favør. Vil det si at produsenten av jbenchmark også er imot Siemens? Jbencmark tester javaytelsen på mobilen og SXG75 kan kun kjøre javaapplikasjoner akkurat som W900i kan. Java er java, eller er det slik at SXG75 krever spesialsydde applikasjoner for å fungere optimalt? Og hvis det er tilfelle vil ikke W900i kunne kjøre disse spesialsydde applikasjonene optimalt?

Hvis det er slik at SXG75 sin brikke krever spesialbehandling er jo ikke det positivt, men er det slik at dette fører til at kun de beste javaapplikasjonene komme til SXG75?

Jeg vurderer fremdeles SXG75, men din reaksjoner går ikke i dens favør.

Din usakelighet er litt mistenksom. Du angriper med nebb og klør ved første anledning. Hvorfor det? Vet du om som Siemens vi ikke vet?

5494431[/snapback]

Faktisk gjorde x65-serien fra siemens det meget godt i jbenchmark 3D når det er sagt (bedre enn k700i/k750i), så å si at jbenchmark favoriserer merker er tull. Etter å ha testet mange mobiler på den vil jeg si det er den mest upartiske testen jeg har vært borti så langt, såvidt jeg vet er det heller ingen mobilmerker som sponser den. Ikke rart at W900i gjør det bra når den er utstyr med den kraftigste 3d-brikken for mobiler i øyeblikket.

Molna: kanskje litt ukorrekt av amobil å si første 3D-brikke for telefoner, titellen burde kanskje vært endret til første virkelig raske 3D-brikke :)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Bamsemoms: K700 - S65 er et meget godt eksempel, for realiteten var helt motsatt. K700 er mye raskere med Mascot-kodede spill enn det S65 er med Swerve-spill.

W900 kom vel til Norge før SXG75, så artikkelen er korrekt den. SXG75 ligger såvidt jeg vet fortsatt på lageret hos Telefast, men det er en annen topic.

Lenke til kommentar

vel vel ... har hatt w900i i to mnd. nå og en av de først tingene jeg merka var at der følgte med noen "ekte" 3d spill (bilspill og hoppeball).

synest det var litt kult å se at mobiler kommer seg videre men nå som har lest denne artikkelen ble jeg positivt overrasket ... coool ... jeg har nvidia på mobilen ... ta den folkens ...

ps. stor sjerm og meget god grafikk men suger strøm som en igle.

Lenke til kommentar

Har ikke lest nyheten før nå, så er litt tregt ute med svaret. Men dette kan jeg nesten ikke tro. W900i er mye mye tregere i menyen enn blant annet K750i, samt andre modeller med samme oppløsning som W900i. Det medfølgende bilspillet serverer også elendig FPS.

Fullt mulig den har en god brikke inni seg, men det har i så fall elendig effekt.

Lenke til kommentar

5494058[/snapback]

Vel, jeg har erfaring med det motsatte at SE er en av de verste i klassen når det komme til batteritid.

Men uansett, venter ann å ser hva de kan komme opp med.

5495039[/snapback]

Veldig individuelt mellom modellene da, viktig å merke seg! eldig få som matcher K750i på standbytid f.eks, men W900i holder ikke på nær så lenge, pga større skjerm etc.

Lenke til kommentar
Har ikke lest nyheten før nå, så er litt tregt ute med svaret. Men dette kan jeg nesten ikke tro. W900i er mye mye tregere i menyen enn blant annet K750i, samt andre modeller med samme oppløsning som W900i. Det medfølgende bilspillet serverer også elendig FPS.

Fullt mulig den har en god brikke inni seg, men det har i så fall elendig effekt.

5495668[/snapback]

Høres rart ut, men nå har jo du testet da. Hva sier han som eier en da?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...