mintman Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Har tenkt å sette sammen en gammel Compaq Presario 5686. Maskinen er vel fra 1996/97. Problemet er at strømforsyningen har gått til dundas. Kan jeg bare kjøpe en eller annen standard ATX-strømforsyning, eller er det noen spesielle jeg må gå for? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Compaq har vel ofte spesielle strømforsyninger. Det er det i hvertfall i muttern's. Såvidt jeg husker er den også i 56xx-serien. Det er tre AT-uttak i stedet for to. Den siste sørger visst for ATX-kompatibilitet. Hvis du skal sette inn en ny strømforsyning må du med andre ord også skifte hovedkort (eller "finne opp" en slags overgang) Lenke til kommentar
mintman Skrevet 13. september 2002 Forfatter Del Skrevet 13. september 2002 Ja, jeg har tenkt på nytt hovedkort, men problemet er jo det at hovedkortene til Compaq også har egen design. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Skal du bytte psu, bytter du hk fordi det blir billigst, men da må du oxo bytte tower og da blir det fort litt dyrt igjen .. da er spørsmålet om det er verdt det. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 En som kjøpte en "bedriftspakke" - Compaq i '97. PSU'en gikk heden for en måneds tid siden og han ville da PSU, men siden den kosta 2500 - 3000, kjøpte han heller et nForce hovedkort, DDR RAM, Chiefterc - tower, XP200+, 80GB WD JB og en Silent Viking. Han har ikke angra et sekund på det. Å flikke på gammel Compaq er som å sveise rust på gammel Lada med brukne akslinger; dyrt og nytteløst. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Enig med Jalla. En ting er at plugger er forskjellig, de kan man kanskje finne en overgang til. Men ofte er de også så fysisk forskjellig at du ikke får inn et standard PSU i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå