Tafsen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Eg har nett instalert Ubuntu-server på Qemu, men det trådløse nettverkskortet mitt dukka ikkje opp. Kva for nokon grep må eg gjere for å få til det? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Legge inn drivere. Hva for et trådløst kort har du? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Det fungerte jo out-of-the-box på ein vanlig instalasjon. Har et Intel 2200BG tror eg Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 qEMU er en emulator, dvs at den ikke ser noe av hw'en din, men emulerer all hw(prøv en lspci f.eks), derfor er det uvesentlig hvilket kort du har så lenge det virker på hovedmaskinen. Bruk opsjonen -user-net når du starter qemu. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Når eg kjøyrer den opsjonen virker det som om den kun emulerer det andre nettverkskortet, ikkje det trådløse Så spørsmålet blir vel korleis eg kan få det trådløse nettverkskortet til å dele internett med andre i nettverket? Endret 24. januar 2006 av rEaliTY Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Har funnet ein guide her https://wiki.ubuntu.com/ShareInternetConnec...9%7C%28share%29 Men den gir meg permission denied når eg køyre komandoen "sudo echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward" Lenke til kommentar
meastp Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Da må du vel kjøre med sudo, eller evt. chmod 755 -fila- ? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Visst du studerer setninga mi nøye nok så ser du at eg bruker sudo Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Når du kjører sudo slik tror jeg det bare er echo som blir kjørt med root-rettigheter, mens > kjøres som vanlig bruker. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 :o Korleis får eg heile setninga til å bli køyrt som root då? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Har ikke noen enkel løsning som løsning enn å logge inn som root først, f.eks sudo su - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå