Gå til innhold

x1900xtx kun hos netshop?

kelmesport

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mente ikke at han hadde kjøpt katta i sekken, skrev videre under at han kunne jo bare bytte om på bestillingen, var nå det jeg mente i hvertfall--^^

Men ifølge guru3d så funker det ikke med to stk 1900xtx, og det er heller ikke vits med ett av hver, da xtx evt klokkes ned til xt...

Derfor ville jeg spart de kronene og heller kjøpt to stk XT kort, selv om det fortsatt blir noen kroner:)

Lenke til kommentar

er faktisk det eneste som skiller XT - XTX noen tragiske Mhz? Ikke pipsene? Ser XTX har 1550 fra 1450 og på core 650 fra 625..

Da kjøper man så klart XT å klokker selv hehe

EDIT: Noen som har fått den eller? Som kan gi et lite homemade review hehe

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
er faktisk det eneste som skiller XT - XTX noen tragiske Mhz? Ikke pipsene? Ser XTX har 1550 fra 1450 og på core 650 fra 625..

Etter hva jeg har fått med så er det 1.2ns minne på XT kortene, og 1.1ns minne på XTX kortene.

Det bør vel ikke være noe vanskeligere å kjøre to x1900xxx i crossfire oppsett uten masterkort enn det er å kjøre to x1800xx? Hvis Akakulings har testet dette i praksis tipper jeg det virker

Du skal vel ikke de bort i fra at det funker.... MEN ytelsen blir dårligere...

Nå har jeg mest peiling på nVidia, så bruker de som eksempel...

Du kan kjøre et 7800GTX kort i SLI uten en SLI-bru, men særlig på toppkortene mister du mye ytelse. Det var rundt 30% sist jeg sjekket, på billig-kort som 6600 så er ikke PCIe busen like mye brukt, og ytelsestapet blir ikke like stort...

Så ja... Man kan sikkert kjøre CF med to vanlige x1800 eller x1900 kort, men tipper ytelsen vil ligge 30% under ytelsen på et sikkelig oppsett med CF Master-kort.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Jeg tviler sterkt på at det engang fungerer. Det var ihvertfall testet med X800 og her var det kun mulig å kjøre AFR og med det resultat at kun anhver frame visest på skjermen.

5495510[/snapback]

Det er altså ikke en "fallback" modus for å kunne opperere på samme måte som X1600 og X1300 kan? (sende data over PCI Express bussen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...