kamspro Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 jeg har en Pentium 4 3.0GHz 800MHz 2M Boxed. når jeg spiller CS 1.6 kjører CPUen 100%. derfor får jeg FPS dropp og jeg blir trist inne i meg hva har skjedd? hva kan jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Denne prosessoren er laget slik at den klokker automatisk ned for å hindre overoppheting. Sannsynligvis slår denne sikringen inn når du spiller og gir FPS-drop. En løsning på problemet er å bedre kjølingen. Har du noen temperaturer å slå i bordet med? (Det er altså neppe noe galt med prosessoren og du trenger ikke å være lei deg. Velkommen til forumet ) Endret 24. januar 2006 av Øyst Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Fjern også eventuellt støv i kjølinga. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 69 grader 5490830[/snapback] Oioi! Jeg regner med det er sånn ca. idle temp? Det vil jeg si er altfor høyt, selv hvis det er load. Cpuen din vil garantert klokke seg ned ved load. Først så kan du sjekke om det er mye støv på kjøleribba. Fjern alt støv. Prøv også med åpent kabinett, da det bør senke temperaturen ytterligere Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Men prosessoren er jo relativt ny, så det er vel grenser for hvor mye støv det kan ha samlet seg? Har du en omtrentlig kabinett-temperatur. Det er iallefall liten tvil om at det er kjølingen som svikter. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 ossn kjøler har du da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå