Kåre K Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Har venta litt på at 7800GTX 512mb skulle komme i butikken, må nå ser jeg at X1900XTX har kommet, og lest tester rundt om kring som sier at det faktisk yter bedre enn Geforce kortet. Det koster også ca. like mye så hvorfor ikke likegodt kjøpe det? Det jeg lurte på var hovedkortet som jeg allerede hadde bestemt meg for A8N-SKI Premium ville passe for dette skjermkortet? Er det eventuelt noe annet jeg bør tenke på, eller har dere noen kommentarer angående bytte av skjermkort så kom gjerne med dem! Endret 24. januar 2006 av Kåre K Lenke til kommentar
niccen Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Har venta litt på at 7800GTX 512mb skulle komme i butikken, må nå ser jeg at X1900XTX har kommet, og lest tester rundt om kring som sier at det faktisk yter bedre enn Geforce kortet. Det koster også ca. like mye så hvorfor ikke likegodt kjøpe det? Det jeg lurte på var hovedkortet som jeg allerede hadde bestemt meg for A8N-SKI Premium ville passe for dette skjermkortet? Er det eventuelt noe annet jeg bør tenke på, eller har dere noen kommentarer angående bytte av skjermkort så kom gjerne med dem! 5490360[/snapback] det hovedkortet der burde du ikke velge om du skal ha deg X1900XTX. det kortet har SLI, som nvidia bruker for å kunne kjøre to nye nvidia skjermkort i dual. du burde se etter ett hovedkort som har crossfire støtte, som tilsvarer det samme, men for ATI sine nyere kort. det er kanskje drøyt å kjøpe 2x svindyre 3dkort for slik bruk til å begynne med, men når tida kommer og du skal tenke på å oppgradere er det greit å ha en ekstra PCI-e slot du kan stappe ett identisk skjermkort inn i.. vips, 1024mb minne totalt og en veldig bra gaming opplevelse (regner med det er en gamerpc du er ute etter hehe) ABIT AT8, ATI RD480+ULI M1575,Socket-939 ,Silent OTES,Crossfire,GbLAN,2xPCI-Ex16 < ett eksempel, tenker på å kjøpe ett slikt selv da jeg også titter på X1900XTX Lenke til kommentar
StigK Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 I anandtech sitt review påpekes det at ati sitt nye brikkesett r580 er best egnet sammen med x1900xt. Hvis du har i hensikt å kjøre crossfire ville jeg ventet, det tar nok ikke så lang tid. Anandtech har allerede et slik kort til testing. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Crossfire brikkesettet til ATI skal hviss være en syk klokker Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 7800gtx 512 er i butikken nu. Lenke til kommentar
StigK Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Komplett har rd580 i stock som første butikk i europa. Ikke spør meg hvordan det gikk til. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317633 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå