Gå til innhold

iBook vs Pentium M. Skole sammenheng, maks 10k

svalbard

Anbefalte innlegg

Hei.

En i klassen min tenke å kjøpe seg en bærbar maskin. Og i den sammenheng har han gått til meg for hjelp.

Men problemet er at det så langt står mellom den billigste iBook'en eller Tundra 1557EH.

Når det gjelder spilling har han tenkt å spille spill som FM, CS og kanskje WOW.

Batterilevetid er ganske viktig. Så alt over 3 timer er bra.

Så kommer sprørsmålene, vil iBook'en klare å spille "vanlige" PC spill? Og hvordan er ytelsen på de to? Støy?

Når det gjelder batterilevetid er vel det en lett seier til iBook?

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis han er en hippie som ønsker å skille seg ut med en "design" pc han kan briefe med på forelesninger, og ikke tenker på ytelse eller funksjonalitet...-> kjøp en ibook

Om han bryr seg litt mer om pc'n og vet at det er det indre som teller, kjøp en vanlig laptop... de kan man spille "vanlige"spill på og det finnes flere muligheter og programmer for en vanlig pc.

valgets kvaler...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt iBook som skole-pc i ett år nå, og er svært fornøyd. Det er mulig at Pentium M baserte laptoper kan ha bedre teoretisk ytelse, men måten hardware og software jobber sammen på gjør at det i praksis er raskere å jobbe på iBook'en.

* Man trenger ikke å skru av, den går i dvale når man lukker lokket. Oppe å går på ca 2 sekunder.

* Office:mac04 er etter min mening bedre enn Office 2003 for Windows.

* Personlig har jeg aldri hatt problemer med utvalg av programmer

* Jeg spilte timevis av World of Warcraft på den i juleferien

Dette sitter jeg forresten å skriver på min stasjonære pc som jeg aldri ville ha funnet på å bytte i en iMac. Når det gjelder bærbare maskiner kunne jeg aldri tenke meg å gå tilbake til pc.

mvh

Perdidor

Lenke til kommentar
Jeg har brukt iBook som skole-pc i ett år nå, og er svært fornøyd. Det er mulig at Pentium M baserte laptoper kan ha bedre teoretisk ytelse, men måten hardware og software jobber sammen på gjør at det i praksis er raskere å jobbe på iBook'en.

* Man trenger ikke å skru av, den går i dvale når man lukker lokket. Oppe å går på ca 2 sekunder.

* Office:mac04 er etter min mening bedre enn Office 2003 for Windows.

* Personlig har jeg aldri hatt problemer med utvalg av programmer

* Jeg spilte timevis av World of Warcraft på den i juleferien

Dette sitter jeg forresten å skriver på min stasjonære pc som jeg aldri ville ha funnet på å bytte i en iMac. Når det gjelder bærbare maskiner kunne jeg aldri tenke meg å gå tilbake til pc.

mvh

Perdidor

5490526[/snapback]

Har hatt skole-laptops i snart 4 år. Jeg er helt avhengig av dem grunnet min dysleksi. Å skrive på pc'n krever som sagt veldig lite, da kan man like gjerne kjøpe en pc til 5000kr... Vil man ha apple er det hovedsaklig design man går etter, design teller mye for apple kunder og jeg respekterer det. ibookene er jo ikke stygge ;)

Men man bruker jo ikke laptoppen bare til å skrive på. perdior spiller tydeligvis wow, ett av veldig få spill som fungerer på mac. Du kan selvøflige emulere win med wine. Men dette er trøblete og uansett er det ett bare et ati 9200 skjermkort i ibooken, og det er vel ikke akkurat noe å skryte av. Skal du ha gleden av spillene på laptopen velger du en ordentlig pc med et greit graffikk kort!

Edit: winexmå til for å spille spill på mac... Wine er jeg usikker på om den fungerer på mac... Kan hende :hmm:

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...