Klatregutt Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei Jeg har kjøpt en trådløs Linksys WRT54G router som jeg byttet inn i et trådløst WAP54G aksesspunkt. På begge enhetene opplever jeg svært ustabil ytelse. Det gir seg utslag i at når jeg spiller Battlefield 2 får jeg plutselig ping på 900 mot server, før pingen stabiliserer seg på rundt 20 igjen, men etter en liten stund er pingen plutselig svært høy igjen. Dette problemet har jeg overhodet ikke med min gamle D-Link DI-614+ router, her er pingen stabilt 20. Er det noen som har en mulig forklaring på den ujamne ytelsen på Linksys routeren/aksesspunktet? Jeg forsøkt å endre kanal for det trådløse nettet, utover det vet jeg ikke helt hva jeg skal flikke på. Så vidt jeg kan bedømme er det ingen andre nett i nærheten som skulle forstyrre mitt. Lenke til kommentar
polarus Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei. Har WAP54G og den er stabil hos meg. var litt ustabil når jeg hadde full kryptering på. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Slå av og disable tjenesten wireless zero configuration på PC. Det hjelper (ofte) mot ping som øker til ca 1000 en gang pr minutt. Endret 24. januar 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
Klatregutt Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Takk for svar! Men hvis jeg slår av wireless zero configuration vil jeg ikke da miste den trådløse forbindelsen? Jeg bruker nemlig på trådløst nett. Finnes det et ikke-Windows alternativ til denne tjenesten? Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Takk for svar! Men hvis jeg slår av wireless zero configuration vil jeg ikke da miste den trådløse forbindelsen? Jeg bruker nemlig på trådløst nett. Finnes det et ikke-Windows alternativ til denne tjenesten? 5494345[/snapback] Jo, det skal følge med nettverkskortet ditt. Eller så kan du sikkert gå på produsentens hjemmeside og laste det ned der. Hvis du bruker Windows til å håndtere Wireless, så mister du nettet ja hvis du slår av WZC. Men anbefaler å bruke det verktøyet som kom med nettverkskortet ditt. //Advancer Lenke til kommentar
Klatregutt Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Heisann, jeg prøvde å slå av Wireless Zero Config, men har fremdeles samme problemet. Det var ikke noe problem å slå av WZC, den trådløse forbindelsen vedvarer, men man mister muligheten for å se og koble seg opp mot andre trådløse nett. Noen andre som har dårlige erfaringer med WRT54G/WAP54G og eventuelt funnet en løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå