Gå til innhold

Radeon X1900 er her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor,24/01-2006 : 15:39]Komplett har dem på lager

Prisen er iallefall ganske stiv... Både XT og XTX koster over 5000

Jeg hadde ventet og sett på G71

5490145[/snapback]

He he, hadde ikke anbefalt noen å kjøpe nå hvis de ikke har særdeles god råd.

Men I alle fall så kan man få kjøpt kortene nå, riktignok stiv pris men tviler på at G71 kommer til å bli noe billigere da spesielt toppmodelen.

Edit : Noen onde rykter sier at Nvidia kommer til å få trøbbel med G71 pga minnebrikkene, ser ut som Ati har kappret det meste fremover, håper dette ikke stemmer.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Edit : Noen onde rykter sier at Nvidia kommer til å få trøbbel med G71 pga minnebrikkene, ser ut som Ati har kappret det meste fremover, håper dette ikke stemmer.

5490154[/snapback]

Det stemmer nok ikke... :!:

For å si det sånn... Alle 1.1 minnebrikkene nVidia har tilgang på går ikke til å produsere 7800GTX512... En stor anndel brukes på andre ting...

Lenke til kommentar
Nå skal jeg lete etter tester der de tester hva de ekstra shadermotorene isolert sett gjør med ytelsen. :)

5489967[/snapback]

Jeg siterer like godt meg selv :)

Her er det jeg fant:

Digit Life har sammenlignet:

X1900 XTX klokket til 625/1500 512MiB med

X1800 XT klokket til 625/1500 512MiB og ellers alt annet likt.

Den eneste forskjellen er antall shader engines.

Dvs. at ytelseforskjellene helt og holdent skyldes økningen i antall shader engines.

Her er resultatene:

FarCry, Research: 0,4 - 9,7 % forbedring

F.E.A.R.: 15,6 - 29,1% forbedring

Splinter Cell Chaos Theory: 10,5 - 33,3% forbedring

Half-Life2: ixbt01 demo: 0,6 - 5,1% forbedring

DOOM III High mode: -0,2 - 21,3% forbedring

Chronicles of Riddick, demo 44: 4,1 - 31,5% forbedring

3DMark05: 13,3 - 37,7% forbedring.

De laveste tallene er som oftest 1024x768 uten AA og AF, mens de høyeste tallene som oftest er 1600x1200 med eller uten 4xAA og 16xAF.

De ekstra shader-motorene og økningen i transistorer på 19% har altså gitt valutta for pengene. Det er store ytelseforbedringer over hele linja, særlig i de mest krevende spillene og i de oppløsningene som trenger det mest. (De oppløsningene som er på vippen til å være spillbare).

Siden det tidligere ble avslørt at en økning av minne fra 256 til 512 MiB ikke har noen store innvirkninger på ytelsen er det nå godt å se at flere shadermotorer er en velfungerende oppskrift på bedre ytelse. Stående applaus til ATI :w00t:

Lenke til kommentar

Ganske imponerende ytelse. Synd jeg allerede har kjøpt X1800 XT, men det holder nok for en stund :) Spesielt positivt er det at prisen er betydelig lavere enn GTX512, noe som tvinger Nvidia til å senke sin pris. Her er det muligheter for større priskonkurranse enn på lenge...

Lenke til kommentar

Av alle testene jeg har lest kommer det fram at x1900 xtx er det beste singelkort løsningen per dagsdato, mens i SLI/Crossfire er det ganske likt.

Men jeg ville ikke kjøpt meg nytt kort riktig enda.

Jeg er redd for at det ikke er lenge igjen til Nvidia "viser ati fingeren igjen" og lanserer g71 ;)

Lenke til kommentar

Trodde aldri denne dagen ville komme. :whistle:

Ja ja, mange fine tester rundt på nettet allerede ialtfall. Hard[OCP] hadde noen fine benchmarks i diverse spill, bl.a. F.E.A.R., som var nokså overraskende ja. Endelig noe god sammenligning av ytelsen mellom Crossfire og SLI.

Hehe, forventer noe nytt fra nVidia i løpet av to uker... :roll:

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...