Singh tha king Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Har tanker å bli tannlege, men tror jeg ikke har bra nok snitt til å få studet her i Norge. Så har vurdert å dra til Polen å bli tannlege? Noen som vet ca. snitt og pris på skolene der? Også noen generelle spm. om tannlege. Hvis man ikke skal bli privat tannlege, hvor mye tjener man sånn ca. til begynnerlønn? Hvor lenge må man studere? 5-6 år? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Med litt småkvalifisert gjetting vil jeg tippe at begynnerlønna for tannleger i fast stilling ligger på 300-350.000,-. Det er nok litt forskjell mellom privat og offentlig praksis. 5 år er vel det vanlige for tannlegestudier pr idag. Edit: Forøvrig er nok en tannlegeutdanning en ganske safe vei å gå med tanke på å få seg jobb etterpå. Hvordan norske bedrifter/offentlig ser på polsk-utdannede tannleger vet jeg ikke. Det er vel ikke akkurat overflod av tannleger for tiden. Husk også på at det er en ganske ansvarsfull jobb å være tannlege. Endret 24. januar 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Richard_87 Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Det er kun et engelsk studie i polen som jeg kjenner til. Jeg har blitt nesten frarådet av å studere odontologi der, men medisin var visst veldig bra. Snitt for å komme inn der er på ca 4.0 + at du må ha realfagene. Er ikke helt sikker på fordypningen i disse fagene. Denne skolen koster 9000$ det første året så 8500$ resten av årene. De andre medisin skolene ligger på ca 9000euro. Han som studerte der fra Norge var svært fornøyd. Den ligger i Szczecin. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Takk skal dere ha, for informasjonen. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 polen... billig. Men du bør kunne ett minimum av polsk... om 4 år vil det være stor mangel på tannleger leste eg ett sted... lykke til Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 polen... billig. Men du bør kunne ett minimum av polsk... om 4 år vil det være stor mangel på tannleger leste eg ett sted... lykke til 5512445[/snapback] Kun dagligvarer (mat, strøm og småting) som er billig.. Resten er dyrere enn Norge.. Litt polsk er greit å kunne.. Men veldig mange snakker bra engelsk.. og polsk er et nokså lett språk også.. Utrolig mange norske folk som utdanner seg som leger o.l. i Polen. Sommeren 2005 så var det vel ca. 10-15 norske studenter som ble ferdig utdanna i Stettin (knipsa noen bilder).. Er vist anbefalt å utdanne seg som lege o.l. der, siden skolene skal vistnok være veldig bra.. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 polen... billig. Men du bør kunne ett minimum av polsk... om 4 år vil det være stor mangel på tannleger leste eg ett sted... lykke til 5512445[/snapback] Kun dagligvarer (mat, strøm og småting) som er billig.. Resten er dyrere enn Norge.. Litt polsk er greit å kunne.. Men veldig mange snakker bra engelsk.. og polsk er et nokså lett språk også.. Utrolig mange norske folk som utdanner seg som leger o.l. i Polen. Sommeren 2005 så var det vel ca. 10-15 norske studenter som ble ferdig utdanna i Stettin (knipsa noen bilder).. Er vist anbefalt å utdanne seg som lege o.l. der, siden skolene skal vistnok være veldig bra.. 5512702[/snapback] og lette å komme inn på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå