Covcon Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg bruker Apacer CD211 (som kan flashe til CD311) + 2.5 tommers 40GB. Totalt koster disse litt over tusen lappen. Hva er fordelen med å bruke CD311 firmware, og funker dette helt knirkefritt? Lenke til kommentar
lbreie Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg bruker en ekstern 2,5" HD med en Data Storage Bank. HD får du i 40/60/80 Gb og denne skrues inn i Data Storage Banken. Denne er med kortleser og vindu. Det hele koster ca. kr 1 600- og veier tilsammen 0,8 kg. Partisjonerer du HD i 2, har du likevel plenty plass for bilder og kan i tillegg ta backup av PC,n. Dette fungerr supert på reiser. Går på batteri m/lader og overføring med USB kabel. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Hva er fordelen med å bruke CD311 firmware, og funker dette helt knirkefritt? 5499758[/snapback] Overføringen er raskere med CD311 firmware enn med CD211. Edit: Oppgradering til CD311 fungerer knirkefritt. Endret 30. januar 2006 av Ardie Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg bruker også, som Ibreie, en eMagic USB 2.0 data storage bank med innebygget kortleser for alle mulige slags kort (795 hos komplett.no). Inni den har jeg en 80GB HDD delt i to (30/50). Sett inn kortet, trykk på Copy-knappen og hele kortet er kopiert over til databanken. Kommer du over en fotobutikk eller egnet datamaskin på veien kan du bare plugge den inn og få brent CD-kopi, eller flytte over fra den ene partisjonen til den andre hvis 40GB ikke er nok (det er max ca 40GB for kortleser-delen). Funker helt utmerket, og jeg bruker den også for å ta ekstern backup av viktige data flere ganger i timen (har brent meg før...) i tillegg til backup til annen intern disk + også DVD/CD innimellom. Billig og fleksibel løsning Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Blir nok noe slik jeg kjøper. Får filnummeret opp i displayet, tipper jeg? Lenke til kommentar
dok Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kanskje denne kan vera ein idé? Eg har iallfall sett den på mi ynskjeliste. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg bruker selv en Amitech disk på 80 gig. Den har innebygd minnnekortleser for flere typer kort. Her er en liten oppsummering av det jeg har opplevd: Pluss: -Stor lagringsplass -Meget enkel i bruk, et trykk så kopierer du kortet -Finnes i flere størrelser -Tar RAW -Både batteri og nett -Billig Minus: -Meget dårlig batterikapasitet, må lade etter ca 5 gig overføring -Ingen bekreftelse på at bildene er overført, viser bare overføring i prosent. 100% når ferdig -Ingen skjerm -Kun USB, ikke Firewire Totalt er jeg godt fornøyd, men største minus er batterikapasitet og at man ikke får bekreftet overføring. Største pluss er at den er utrolig enkel i bruk Lenke til kommentar
Iogahguil Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Jeg bruker også Ipod Video til å mellomlagre bilder fra mitt Nikon D50. Lenke til kommentar
Krister03 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Har en Amitech jeg også bare den er på 40 gig. Veldig fornøyd med den jeg også. Minus:-Meget dårlig batterikapasitet, må lade etter ca 5 gig overføring -Ingen skjerm -Meget enkel i bruk, et trykk så kopierer du kortet-Finnes i flere størrelser -Tar RAW -Både batteri og nett -Billig Endret 10. mai 2006 av Krister03 Lenke til kommentar
engekri Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hva med en iAudio X5(L) den klarer alt det dere klarer å finne som et behov. Dog prisen er gjerne litt høyere? Fungerer jo i tillegg som grnial mp3spiller med FANTASTISK lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå